رسوایی بزرگ در فدراسیون فوتبال فرانسه/ آزار جنسی گسترده

گزارشی از تخلفات صورت گرفته در فدراسیون فوتبال فرانسه که یک نشریه ورزشی از آن پرده برداشت فوتبال ملی این کشور را در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حاشیه‌ای تازه روبرو کرده است.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، این گزارش افشاگرانه که به آزار جنسی کارکنان زن، اصرار بر مصرف مشروبات الکلی و دسته‌بندی و اختلاف میان کمیته‌های اجرایی فدراسیون اختصاص دارد ممکن است طی روزهای آینده ابعاد تازه‌ای به خود بگیرد و دو ماه مانده تا مسابقات جام جهانی قطر، نهاد اجرایی فوتبال و نیز فوتبال ملی در فرانسه را دستخوش تنش کند.

گزارش شش صفحه‌ای نشریه «سو فوت» در حالی توجه رسانه‌های فرانسوی را به خود جلب کرده که پیش‌تر ماجرای «اخاذی» از پل پوگبا و تایید این ستاره تیم ملی فرانسه در پرداخت پول به جادوگر به همراه کاهش چشمگیر زمان به خدمت گرفتن آنتوان گریزمن در مسابقات ملی حواشی اطراف خروس‌ها را پررنگ‌ کرده بود.

مهمترین بخش گزارش افشاگرانه نشریه «سو فوت» به ادعای شماری از کارکنان زن فدراسیون فوتبال فرانسه در خصوص دریافت پیامک‌هایی با محتوای جنسی از سوی نوئل لو گرت، رئیس این فدراسیون مربوط می‌شود.

در این گزارش همچنین از سه عدد از پیامک‌هایی که رئیس هشتاد ساله فدراسیون فرانسه برای کارکنان زن این فدراسیون فرستاده شده بود پرده بردای شده است.

نشریه «سو فوت» در گزارش تحقیقی خود جدا از رسوایی جنسی به مشکلات دیگری چون اصرار بر مصرف الکل و نیز تنش‌های مکرر در کمیته‌های اجرایی و مدیریتی فدراسیون اشاره می‌کند و به نقل از مدیر مرکز فنی ملی فوتبال فرانسه می‌نویسد: «طبیعی است که تنش زیادی بین ما وجود دارد، زیرا افراد به هیچ چیز به اندازه جنسیت، قدرت و پول علاقه ندارند.»

در این گزارش از سطح گسترده «برترپنداری جنس مرد و معاشقه‌های سنگین با کارکنان زن» پرده برداشته شده و به نقل از یکی از کارکنان آمده است که پس از قهرمانی در جام جهانی سال ۲۰۱۸ فوتبال در فدراسیون فرانسه به جایگاه دوم اهمیت نزول کرده است.

به گفته منبعی که «سو فوت» به آن استناد کرده، چندین کارمند زن فدراسیون فوتبال فرانسه طی سال‌های اخیر در پی احساس آزار و اذیت جنسی و اخلاقی از سمت خود استعفا داده و این نهاد را ترک کرده‌اند.

گفتنی است که یک مرجع قضایی رسیدگی کننده به شکایات از بخش خصوصی در پاریس اکتبر سال گذشته فدراسیون فوتبال فرانسه را در ماجرای شکایت یک کارمند زن سابق این فدراسیون از یک مدیر مسئول در خصوص اتهام آزار جنسی به پرداخت ۱۰ هزار یورو جریمه کرده بود.

حواشی یاد شده در حالی رسانه‌ای شده است که دیدیه دشان قرار است هفته‌ آینده فهرست بازیکنان دعوت شده برای دو بازی آینده تیم ملی فرانسه در رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا مقابل اتریش و دانمارک در روزهای ۲۲ و ۲۵ سپتامبر را اعلام کند.

پایان/

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 21611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =