رایش چهارم آماده نبرد زمستانه با روسیه

صدراعظم آلمان می گوید که برلین تدابیر احتیاطی فراوانی را برای مقابله با بحران انرژی در زمستان اتخاذ کرده و برای توقف گاز روسیه آماده شده است.

به گزارش تحریریه، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرد کشورش می تواند با بحران انرژی فعلی کنار بیاید و آماده مقابله با توقف احتمالی جریان گاز طبیعی روسیه است.

وی در یک سخنرانی ویدئویی افزود: ما در دوره جدی زندگی می کنیم... اما آماده ایم. برای مثال، آلمان خود را آماده کرده است که روسیه تا حد زیادی گاز خود را به دلیل جنگ علیه اوکراین قطع کند.

صدراعظم آلمان گفت: ما پایانه هایی را در سواحل شمال آلمان برای واردات گاز طبیعی مایع ایجاد کرده ایم. ما در مصرف گاز صرفه جویی کرده ایم. ما بار دیگر از توان تولید نیروگاه های زغال سنگ استفاده می کنیم. در آغاز سال آینده ما این فرصت را خواهیم داشت که از نیروگاه‌های هسته‌ای باقیمانده در جنوب آلمان هم بهره ببریم.

Germany fears Russian gas flows could be about to stop for good

بحران گاز اتحادیه اروپا از هفته گذشته، زمانی که روسیه جریان گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را «به طور نامحدود» متوقف کرد، تشدید شده است. البته صادرات گاز روسیه از طریق خاک اوکراین ادامه دارد، اما این جریان تنها بخش کوچکی از مقدار گازی را تشکیل می دهد که قبل از شروع جنگ صورت می گرفت.

در آلمان، کمبود سوخت نگرانی‌هایی را درباره موج احتمالی ورشکستگی در میان تامین‌کنندگان انرژی ایجاد کرده است. چند روز قبل «کلاوس دیتر ماوباخ» مدیرعامل شرکت آلمانی «یونیپر» که مسئول واردات گاز است، هشدار داد که این کشور ممکن است مجبور شود سهمیه بندی گاز را در زمستان اعمال کند.

طبق برآورد گلدمن ساکس، سهمیه بندی انرژی می تواند به این معنی باشد که این کشور ۶۵ درصد از صنایع خود را از دست خواهد داد.

بر اساس اطلاعات رسمی، تاسیسات ذخیره سازی گاز ملی آلمان در حال حاضر ۸۵ درصد پر است. با این حال، «کلاوس مولر» مسئول تنظیم مقررات انرژی آلمان، ماه گذشته هشدار داد که حتی ۹۵ درصد ذخیره سازی تنها برای دو ماه استفاده متعادل آلمان کافی است.

پایان/

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21632

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 0
      نباید گاز به اروپا داد تا عصر یخبندان شروع شود و بیایند التماس خان بزرگ