میلیون‌ها انسان در دام برده‌داری مدرن

گزارش جدید سازمان نشان می دهد در سال گذشته با ۵۰ میلیون نفر به دلیل بیگاری یا ازدواج اجباری به شکل برده رفتار شده است.

به گزارش تحریریه، گزارش جدید چند آژانس زیرمجموعه سازمان ملل نشان می دهد که تعداد افرادی که در برده داری مدرن زندگی می کنند در پنج سال گذشته ۱۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

در این بررسی زنان و کودکان بیش از دیگر گروه ها آسیب پذیر اعلام شده اند.

بر اساس این تحقیق تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان در دام برده‌داری قرار گرفته‌اند. در این بین ۲۸ میلیون نفر در کار اجباری و ۲۲ میلیون نفر به خاطر ازدواج اجباری به شکل برده زندگی می کنند.

Why Indian Intelligence is spooked by global index of modern slavery |  Explained News,The Indian Express

این مقاله با نام «گزارش برآوردهای جهانی از برده‌داری مدرن» توسط سازمان بین‌المللی کار سازمان ملل متحد، سازمان بین‌المللی مهاجرت و گروه بین‌المللی حقوق بشر Walk Free تهیه شده است.

تعداد افراد در برده داری مدرن در پنج سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در این مطالعه آمده است: ۱۰ میلیون نفر بیشتر در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با برآوردهای جهانی در سال ۲۰۱۶ در برده داری مدرن بودند.

این مطالعه «بحران های تشدید کننده» را به عنوان دلیلی برای افزایش چشمگیر برده داری ذکر کرد. این موارد شامل همه گیری کووید-۱۹، درگیری های مسلحانه و تغییرات آب و هوایی بیان شده اند. این بحران‌ها به اختلال بی‌سابقه در اشتغال و آموزش، افزایش فقر شدید و مهاجرت اجباری و ناامن، و افزایش گزارش‌های خشونت مبتنی بر جنسیت منجر شد.

Modern Slavery speeding up U.S.'s trip down the trail of decline -  Khamenei.ir

بر اساس برآوردهای نویسندگان، زنان و دختران به ترتیب با تعداد ۱۱.۸ و ۱۴.۹ میلیون نفر از نظر کار اجباری و ازدواج های اجباری بخش مهمی از برده داری نوین را تشکیل می دهند. این مطالعه بیان می‌کند که بیش از ۳.۳ میلیون نفر از تمام کسانی که در کار اجباری هستند، کودک هستند.

بر اساس این مقاله، بیش از نیمی از کار اجباری در کشورهای با درآمد متوسط یا درآمد بالا صورت می گیرد و کارگران مهاجر بیش از سه برابر بیشتر از سایر کارگران در معرض کار اجباری و بردگی قرار دارند.

این مطالعه با بیان اینکه این مشکل در تمام مناطق جهان در حال وقوع است، خاطرنشان کرد که آسیا و منطقه اقیانوس آرام بیشترین تعداد افراد را در کار اجباری دارند. شیوع کار اجباری و ازدواج اجباری در کشورهای عربی هم از بالاترین میزان برخوردار است.

پایان/

۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =