روسیه:  برجام در آستانه فروپاشی است

تهران - تحریریه - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که برجام در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

به گزارش تحریریه، روسیه معتقد است توافق هسته‌ای ایـران در معرض فروپاشی است.
وزیر خارجه روسیه گفته است به اعتقاد مسکو، توافق هسته‌ای ایران در خطر نابودی قرار دارد.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته است مسکو معتقد است توافق هسته‌ای ایران در معرض فروپاشی است.
لاوروف در نشست شورای امور خارجی روسیه گفت: «توافقات مهمی که ما به عنوان الگوی همکاری چندجانبه سازنده در نظر می‌گیریم بویژه توافق هسته‌ای ایران (برجام) در خطر فروپاشی قرار دارند».
لاوروف با اشاره به موضوع خاورمیانه گفت: روسیه از افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس نگران است. خبرگزاری ایتارتاس به نقل از لاوروف نوشت: تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس نگران‌کننده است و این مساله فقط شامل ایران نمی‌شود و شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس را نیز در بر می‌گیرد. به‌رغم اینکه بر بدنه تروریست‌های فعال در این منطقه ضربات جدی وارد آمده است اما هنوز تجربه سودمند نیروهای علاقه‌مند به مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی برای ایجاد ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم تحت نظارت سازمان ملل که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیشنهادش را داده به‌کار گرفته نشده است. وی ادامه داد: در این شرایط وضعیت بحرانی در عراق، یمن و لیبی حفظ شده است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی با تایید مواضع آمریکا اعلام کرد که آژانس می تواند و باید به سایت های نظامی ایران دسترسی داشته باشد.
ایران نیز بارها اعلام کرده است اجازه نمی دهد به سایت های نظامی آن دسترسی ایجاد شود و معتقد است که سلاح های متعارف نظامی مشمول برجام نمی شود و آژانس تنها مجاز به بازدید از سایت های هسته ای ایران است.
پایان خبر/
۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 2171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =