برجام به ته خط رسید

مقام های اروپایی از به بن بست رسیدن احیای برجام سخن می گویند اما به دلیل چالش های گوناگون خود در عرصه بین الملل، جرات اعلام مرگ برجام را ندارند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه تلویزیونی «یورونیوز» نوشت، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۱۴ سپتامبر از به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای با ایران خبر داد. «جوزپ بورل» به خبرگزاری فرانسه گفت که دست‌کم در کوتاه مدت انتظار پیشرفت در مذاکرات وجود ندارد.

بورل که در حاشیه نشست عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ در این باره صحبت می‌کرد، افزود: به‌عنوان هماهنگ کننده مذاکرات، نقش من تلاش برای نزدیک کردن مواضع است که متاسفانه از تابستان به این سو در حال فاصله گرفتن از هم بودند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: نقش من فشار آوردن به هر دو طرف است. واقعیت این است که پیشنهادهای آخر ایران کمکی نکرد. تقریبا کار انجام شده بود اما یک دفعه پیشنهادهای جدیدی مطرح شده و این در حالیست که فضای سیاسی فعلی، مساعدترین آن نیست.

برجام به ته خط رسید

جوزب بورل در ادامه گفت: متاسفم که این را می‌گویم اما نباید در روزهای آینده انتظار پیشرفت خاصی را داشت. نگران این هستم که با وضعیت سیاسی ایالات متحده، در یک حالت بن بست باقی بمانیم.

انتخابات میان دوره ای آمریکا در ماه نوامبر برگزار می‌شود و به اعتقاد برخی آگاهان دست کم تا آن زمان نباید منتظر به نتیجه رسیدن قطعی مذاکرات احیای برجام بود.

جوزپ بورل با تاکید بر اینکه در مقام هماهنگ کننده بهترین گزینه‌های ممکن را به طرفین پیشنهاد داده است، تصریح کرد که دیگر چیزی برای اضافه کردن ندارد.

این در حالیست که تروئیکای اروپایی هم بتازگی گفته‌اند که درباره نیت ایران برای بازگشت به برجام «تردید جدی» دارند. وزیر خارجه آمریکا هم هفته گذشته پاسخ آخر ایران در مذاکرات هسته‌ای را یک گام به عقب توصیف کرده بود.

پایان/

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 21722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      1 0
      با وجود بیشمار حقه باز فریبکار مثل خانواده ی خزعلی، چه امیدی است به آینده و تلاش در جهت بهبود اوضاع مردم عامی و بدبختی مثل من. مرگ بر منافقین واقعی که در لباس دلسوزان نظام و دین و ملت مشغول خون خواری هستند.
    • یه ایرانی IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      مرگ برجام مرگ حکومت ایرانه شک نکنید نه داخل کسی رو دارید نه خارج!