سیلی جدید نبیولینا بر صورت خزانه داری آمریکا

سیلی جدید الویرا نبیولینا بر صورت خزانه داری آمریکا با کاهش نیم درصدی تورم رقم خورده است که نشان می دهد پیروزی روسیه در جنگ اقتصادی محدود به ارزش روبل نیست.

به گزارش تحریریه، سیلی جدید الویرا نبیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه بر صورت خزانه داری آمریکا با کاهش نیم درصدی تورم رقم خورده است که نشان می دهد پیروزی مسکو در جنگ اقتصادی محدود به ارزش روبل نیست. خزانه داری آمریکا با این سیلی باید راه دیگری برای اعمال فشار بر روسیه پیدا کند. آیا راه دیگری وجود دارد؟

راشاتودی در گزارشی نوشت، بانک مرکزی روسیه (CBR) پس از نشست سیاست پولی خود در روز جمعه اعلام کرد که نرخ بهره هدفگذاری شده(Inflation targeting) خود را از 8 درصد به 7.5 درصد کاهش داده است. که نشان می دهد اوضاع به خوبی تحت کنترل است.

بانک مرکزی روسیه در بیانیه خود نوشت: نرخ‌های رشد قیمت مصرف‌کننده در حال حاضر پایین باقی مانده است و به کاهش بیشتر تورم سالانه کمک می‌کند... تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه دوم و شاخص‌های با فرکانس بالا به پویایی قوی‌تر فعالیت‌های تجاری نسبت به آنچه بانک روسیه در ماه ژوئیه انتظار داشت اشاره می‌کند. (فشار ناشی از) شرایط پولی در حال کمتر شدن است و بانک مرکزی آنها را به طور کلی خنثی می‌بیند.

بانک مرکزی روسیه تاکید دارد: انقباض اقتصادی در سه ماهه سوم عمیق‌تر می‌شود. "محیط خارجی برای اقتصاد روسیه همچنان چالش برانگیز است"، اما "تعداد رو به تزایدی از شرکت ها در حال تطبیق با محیط جدید هستند."

نظر بانک مرکزی روسیه این است که نرخ بهره تا پایان سال به 6.5 درصد برسد که از 20 درصد در ابتدای سال 2022 به مراتب پایینتر است.

با این حال هدف جسورانه ای توسط بانک مرکزی روسیه پیش بینی شده است و آنهم اینکه، رشد سالانه قیمت ها در حدود 11-13 درصد در سال 2022، و 5-7 درصد در سال 2023 پیش از بازگشت به هدف 4 درصد در سال 2024 باشد.

یعنی چه؟

یعنی اینکه پیروزی نهایی اقتصادی روسیه در سال 2024 رقم خواهد خورد که همزمان با احتمال موفقیت کشورهای غربی در مهار تورم است. فقط احتمالا. زیرا کشورهای غربی باید تریلیون ها دلار پول خلق شده به بهانه کرونا را هضم کنند که چنین مشکلی درباره روسیه مصداق ندارد.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که بانک مرکزی روسیه در دو نشست برنامه ریزی شده نهایی در سال جاری، در ماه های اکتبر و دسامبر، محتاطانه به کاهش سیاست های پولی ادامه دهد که باعث می شود بتوان جنگ اقتصادی را این کشور را شکست خورده ارزیابی کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اقدامی جسورانه از کشورهای اروپایی خواست که اگر گاز می خواهند، باید نورداستریم-2 را فعال کنند. پوتین فقط به پیشروی می اندیشد.

پایان/

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21744

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =