تهدید ژنرال آمریکایی در مورد حمله به روسیه

فرمانده سابق ارتش آمریکا در اروپا به کاخ کرملین در زمینه استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین هشدار جدی دارد و مسکو را به انجام حمله ویرانگر تهدید کرد.

به گزارش تحریریه، «بن هاجز» فرمانده سابق ارتش آمریکا در اروپا عنوان داشت اگر مسکو به استفاده از سلاح های هسته ای در اوکراین متوسل شود، ایالات متحده ناوگان دریای سیاه روسیه را که در شبه جزیره کریمه مستقر است، نابود می کند.

با اینحال هاجز در مصاحبه ای با «دیلی میل»، احتمال دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته ای را بسیار بعید توصیف کرد و گفت: پوتین این کار را انجام نخواهد داد زیرا او می داند که اگر روسیه از سلاح هسته ای استفاده کند، ایالات متحده پاسخ می دهد.

هاجز که بین سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ مسئول نیروهای آمریکایی در اروپا بود، افزود: واکنش ایالات متحده ممکن است هسته‌ای نباشد... اما می‌تواند به خوبی یک حمله ویرانگر باشد که برای مثال ناوگان دریای سیاه یا پایگاه‌های روسیه در کریمه را نابود می کند. بنابراین، من فکر می کنم رئیس جمهور پوتین و اطرافیانش تمایلی به کشاندن مستقیم ایالات متحده به درگیری ندارند.

تهدید ژنرال آمریکایی در مورد حمله به روسیه

این اظهارات در پاسخ به سخنرانی پوتین بیان شد، که در آن گفته بود روسیه در حال مبارزه با تمام ماشین نظامی غرب در اوکراین است و به کمک‌های بی‌سابقه مرگبار و اطلاعاتی که توسط ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا به کی‌یف ارائه می شود، اشاره کرد.

پوتین هشدار داد: اگر تمامیت ارضی ملت ما به خطر بیفتد، مطمئناً از همه ابزارهایی که در اختیار داریم برای دفاع از روسیه و مردم خود استفاده خواهیم کرد.

«جان کربی» سخنگوی کاخ سفید هم عنوان داشت که دولت بایدن سخنان پوتین را «جدی» گرفته است، اما وی اینگونه لفاظی از سوی یک قدرت هسته‌ای را غیرمسئولانه تعبیر کرد.

پوتین در این سخنرانی از بسیج نسبی در روسیه خبر داد و وزیر دفاع «سرگئی شویگو» هم تصریح کرد که حدود ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره فراخوانده خواهند شد.

تغییر در استراتژی مسکو در اوکراین پس از اعلام جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک و مناطق تحت کنترل روسیه مبنی بر برگزاری همه‌پرسی برای پیوستن به روسیه در روزهای بین ۲۳ و ۲۷ سپتامبر رخ داد.

پایان/

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =