آمریکا بخشی از تحریم های ایران را لغو کرد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد با هدف تحریک اعتراضات ضد نظام ایران، تسهیلاتی را در زمینه دسترسی به اینترنت تصویب کرده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری«راشا تودی» نوشت، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در راستای کمک به افزایش آشوب ها در ایران، برخی از محدودیت‌ها در زمینه ارائه خدمات اینترنتی به ایران را کاهش داد و اعلام کرد که این اقدام برای کمک به معترضان ضد دولتی صورت می گیرد.

«ایلان ماسک» مدیر عامل اسپیس ایکس پیشتر گفته بود که برای آوردن سرویس اینترنت استارلینک خود به ایران، نیازمند کسب معافیت تحریمی از سوی کاخ سفید است.

بر اساس دستورالعمل منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری، شرکت های آمریکایی می توانند نرم افزارهای وبگردی، رسانه های اجتماعی، ویدئو کنفرانس، بازی ها و خدمات پیام رسانی و نرم افزارها و همچنین VPN و فناوری های ضد ویروس را به ایران ارائه دهند تا ایرانیان را قادر بسازد به اینگونه خدمات اینترنتی دسترسی آسانی داشته باشند.

Starlink - Wikipedia

در حالی که ایالات متحده به ندرت تحریم های گسترده خود را علیه تهران لغو می کند، تحولات اخیر در ایران بر تصمیم کاخ سفید تأثیر گذاشته است.

در واکنش به اختلالات در اینترنت، «والی آدیمو» معاون وزیر خزانه داری گفت که ایالات متحده حمایت خود را از جریان آزاد اطلاعات به مردم ایران مضاعف می کند.

مقامات ایرانی اعلام کرده بودند که نیروهای خارجی برای برانگیختن ناآرامی در مورد مرگ «مهسا امینی» تلاش می‌کنند.

جالب اینجاست طبق گزارش این رسانه، همان روزی که معترضان برای اولین بار در ایران به خیابان‌ها آمدند، چین به اعضای سازمان همکاری شانگهای که ایران در همان روز به آن ملحق شده بود، هشدار داد که مراقب «انقلاب‌های رنگی» تحریک‌شده از خارج باشند.

پنجشنبه گذشته، گروهی از قانونگذاران از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در واشنگتن از وزارت خزانه داری خواستند در صورتی که ایلان ماسک، مالک اسپیس ایکس، به دنبال مجوز برای در دسترس قرار دادن سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک خود در ایران باشد، از قانون تحریمی آمریکا مستثنی شود.

ماسک قبلا گفته بود که برای چنین معافیتی اقدام خواهد کرد.

پایان/

۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21852

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =