زمان بازدید از خودروهای مزایده ای وارداتی مشخص شد

جلسه هماهنگی فروش ۱۰۶۲ خودرو سواری رسوبی وارداتی در بنادر و گمرکات با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد.

به گزارش تحریریه، جلسه هماهنگی فروش ۱۰۶۲ خودرو سواری رسوبی وارداتی در بنادر و گمرکات با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد.

در این جلسه سید عبدالمجید اجتهادی وضعیت این خودروها را تشریح کرد و اظهارداشت: این جلسه به منظور هماهنگی و تعامل بین دستگاهی با دادستانی، گمرک، بنادر، انبارهای عمومی، محیط زیست، استاندارد و سایر نهادهای مربوطه خواهد بود تا بتوان در راستای اجرای دستور قضایی شرایط مزایده را برای متقاضیان تسهیل کرد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به برخی مشکلات عنوان کرد: هزینه های انبارداری، تحویل نشدن اسنادی و فاقد سوئیچ بودن برخی خودروها و هزینه های کارشناسی استاندارد و محیط زیست از مسائل مبتلابه است.

وی تاکید کرد: نباید مانعی پیش روی بازدید کنندگان خودروها وجود داشته باشد. پس از گزارش کارشناسان رسمی دادگستری پس از بررسی میدانی و با ملاحظاتی که وجود دارد خودروها را قیمت گذاری می کنند.

در این جلسه سید حسین میرابراهیمی معاون دادستان تهران نیز گفت: در صورتی که این خودروها رای برائت دریافت کنند یک ریال هزینه انبارداری ندارد و اگر قاچاق باشد هزینه آن را دولت می دهد که نماینده آن سازمان اموال تملیکی است. دستگاه هایی که میزبان این خودروها هستند راه را برای بازدید عموم باز کنند. مخالفت با بازدید خودروها مخالفت با رای دادگاه است و در صورتی که چنین موضوع وجود داشته باشد دادستانی مستقیماً ورود میکند.

همچنین سعید غلامی باغی معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی از انجام شدن مقدمات فرآیند مزایده و انتشار آگهی آن در روزنامه های کثیرالانتشار و سایر اقدامات مورد نیاز خبر داد.

در این جلسه نمایندگان دستگاه ها مسائل کارشناسی و نقطه نظرات خود را مطرح کردند و آخرین هماهنگی ها صورت گرفت که مصوباتی را به همراه داشت.

براساس این گزارش، هماهنگی هایی جهت رویت قیمت پیشنهادی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و مباحث زیرساخت ها و پشتیبانی از سایت با توجه به استقبال متقاضیان انجام شد.

در این جلسه مقرر شد تمامی دستگاه های ذی ربط، زمانبندی مندرج در صورتجلسه 30 شهریورماه سال جاری را رعایت کنند. تحویل خودروها به سازمان اموال تملیکی بدون پرداخت هزینه انبارداری باشد و در صورت رای قطعی قاچاق، هزینه انبارداری از محل حاصل فروش پرداخت خواهد شد و در صورت رای برائت بدون هزینه خواهد بود. سازمان استاندارد همکاری لازم را در خصوص اخذ پاسخ بازرسان استاندارد انجام و به هیچ عنوان پاسخ مذکور منوط به اخذ هزینه نیست. مشخصات کامل فنی اعم از سال ساخت، شماره شاسی، تیپ، مدل و نوع خودرو، کاربری، رنگ و قیمت کارشناسی به صورت کامل مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد. بازدید از این خودروها برای شرکت مزایده ۸ صبح الی ۱۹ از تاریخ ۷ مهرماه تا ۱۲ مهر ماه سال جاری برقرار خواهد بود.

پایان/

۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 21856

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =