دولت با قوت به میز مذاکرات چسبیده است

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای کوبایی گفت: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش تحریریه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به آخرین تحولات در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: چنانچه دولت آمریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود، اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد و دیپلماسی به خوبی کار می‌کند.

وزیر امور خارجه در حالی این سخنان را بیان کرده است که در آن سوی دنیا روسیه با آنکه تحریم های به مراتب بیشتر از ایران را تجربه می کند تا کنون با استفاده از ظرفیتهای اقتصادی، عملا تحریم ها علیه خود را نابود کرده است. ولی مسئولین ایرانی چه در دولت روحانی و چه در دولت رئیسی عملا اقتصاد ایران را به مذاکرات و احیای برجام گره زده و ظاهرا قصد ندارند از ظرفیت های عظیم اقتصاد ایران برای خنثی سازی تحریم ها استفاده کنند.

پایان/

۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 21904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =