رشد اقتصادی منطقه یورو بحرانی شد

تولید اقتصادی به دلیل افزایش هزینه های انرژی آسیب دیده است و به همین دلیل ممکن است رشد اقتصادی منطقه یورو به صفر برسد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» نوشت، «لوئیس دی گیندوس» معاون بانک مرکزی اروپا (ECB) اعلام کرد که رشد اقتصادی منطقه یورو کاهش یافته است و به زودی ممکن است به صفر برسد.

وی در کنفرانسی گفت: ما شاهد کاهش قابل توجه رشد در سه ماهه سوم و چهارم هستیم و ممکن است نرخ رشد نزدیک به صفر هم داشته باشیم.

تولید اقتصادی به دلیل افزایش هزینه های انرژی آسیب جدی دیده است و از دست دادن دسترسی گاز طبیعی روسیه خطر جیره بندی انرژی در فصل گرمایش آینده در اروپا را افزایش داده است.

علاوه بر این، افزایش قیمت انرژی تورم سالانه منطقه یورو را در ماه آگوست به ۹.۱ درصد رساند و انتظار می‌رود که این تورم در این ماه به ۹.۶ درصد برسد که یک رکورد برای منطقه است.

ECB must be attentive and vigilant on inflation: de Guindos | Euronews

بانک مرکزی اروپا در اوایل این ماه بار دیگر نرخ های بهره را به میزان بی سابقه ۷۵ واحد افزایش داد. این تصمیم تنها چند هفته پس از افزایش ۵۰ واحدی نرخ برای مبارزه با تورم رخ داد. مسئول تنظیم مقررات اظهار داشت که افزایش نرخ بهره بیشتری در راه است و تحلیلگران انتظار دارند در ماه اکتبر نرخ بهره بار دیگر افزایش یابد و در هر جلسه تا بهار آینده افزایش بیشتری را شاهد باشیم.

دی گیندوس عنوان نکرد اقدامات آتی این نهاد تا چه حد تهاجمی خواهند بود و تنها اشاره داشت که آنها وابسته به داده ها خواهند بود. وی تاکید کرد که فشارهای تورمی در ماه های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

هفته گذشته، این مقام اعلام کرده بود که بانک مرکزی اروپا باید به اقدامات خود برای مبارزه با تورم ادامه دهد، زیرا رکود اقتصادی برای مهار قیمت مصرف کننده کافی نیست. او هفته گذشته گفت: این درست نیست که بگوییم کند شدن اقتصاد به خودی خود تورم را کاهش می دهد بلکه در واقعیت سیاست پولی باید به این هدف کمک کند.

پایان/

۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =