دلقک سرنوشت کشورش را به بازی گرفت

رئیس جمهور طنزپرداز اوکراین می گوید که تصور نمی کرد تهدیدات رئیس جمهوری روسیه جدی باشد؛ وی فکر می کرد پوتین بلوف می زند.

به گزارش تحریریه، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به شبکه «سی ‌بی ‌اس نیوز» عنوان داشت که برخلاف گذشته حال فکر می کند «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند و بلوف نمی زند.

وی تاکید کرد پوتین تاکنون دو بار هشدار داده است که برای دفاع از خاک خود از تمام ابزارهای موجود در دسترس کشورش استفاده خواهد کرد.

دلقک سرنوشت کشورش را به بازی گرفت

زلنسکی به «مارگارت برنان» مجری شبکه CBS گفت: شاید دیروز این یک بلوف بود. اکنون، ممکن است یک واقعیت باشد.

پوتین چند روز قبل اعلام کرد که این یک بلوف نیست وقتی که هشدار می دهد روسیه دفاع از سرزمین خود از سلاح‌های مختلف تخریبی را روی میز دارد. این سرزمین به زودی شامل جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک و همچنین مناطق زاپوروژیه و خرسون هم می شود که در حال حاضر همه پرسی برای پیوستن به فدراسیون روسیه در آن برگزار شده است.

رهبران غربی به پوتین سخنان پوتین باور دارند. «جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا چندی قبل اعلام کرد وقتی مردم می گویند این یک بلوف نیست، باید آن را جدی بگیرید.

«جیک سولیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا هم روز یکشنبه به شبکه سی‌بی‌اس گفته بود که واشنگتن به مسکو گفته است هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای با عواقب فاجعه‌باری برای روسیه همراه خواهد داشت.

Servidor del pueblo, la serie que hizo famoso a Zelenski regresa a Netflix

زلنسکی همچنین به برنان ظهار داشت که اوکراین اشغال نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه توسط روسیه را باج‌خواهی هسته‌ای می‌داند. این در حالی است که نیروهای اوکراینی در ماه‌های اخیر بارها این تأسیسات را گلوله باران کرده اند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هفته گذشته در تلاش برای ایجاد خطر یک فاجعه انسان ساز، این نیروگاه را بار دیگر بمباران کردند.

زلنسکی تاکید دارد که دولتش برای ادامه جنگ با روسیه به میلیاردها دلار کمک اضافه و تسلیحات بیشتر و تحریم‌های گسترده تر علیه کاخ کرملین نیازمند است.

پایان/

۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21929

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • US ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      5 3
      عالیجناب شما هر روز که میگذرد قدرت پوشالیش بیشتر نمایان می شود و این باعث ناراحتی شما میشود و در عوض سعی در تحقیر زلسنکی را دارید کسی که اسمش در تاریخ جزو لیست روسفیدان ثبت خواهد شد نه....
      • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
        3 3
        وجالبتر انکه جای متجاوز و مورد تجاوز عوض شده
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      2 5
      این دلقک همانی است که کشور اوکراین را بر خلاف نظر برخی که گمان میکردند چند روزه تسلیم پوتین شود پایدار نگه داشته و پوتین پس از شش ماه استیصال دربدر بدنبال نیروی یرباز میگردد
    • ایرانی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 4
      فعلا که پوتین به غلط کردن افتاده
    • ایرانی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      1 0
      چی بنویسیم که منتشر بشه؟