پیمان شانگهای فرصت مناسب توسعه اقتصادی و فناوری برای ایران

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای گفت: با توجه به حرکت این پیمان به سمت همکاری های اقتصادی، عضویت در شانگهای فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی ایران فراهم می کند.

به گزارش تحریریه، علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با رادیو گفتگو در خصوص وضعیت تجارت بین المللی ایران با توجه به عضویت در پیمان همکاری های شانگهای گفت: شانگهای اتحادیه است شامل برخی کشورهای آسیایی و روسیه که اساسا بخاطر مسائل سیاسی و امنیتی پایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمان همکاری های شانگهای به سمت استفاده از فرصت های تجاری و اقتصادی می رود گفت: برخی از کشورهای عضو، مشارکت ها و همکاری های اقتصادی را در حوزه تجارت آزاد، تامین مالی و مسائل علمی و فناوری آغاز کرده اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به شکل گیری کمیته های مختلف در پیمان همکاری های شانگهای گفت: هم اکنون در کمیته علم و فناوری کشورها عضو، مشارکت فعال دارند و به صورت هم افزایی در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هنوز پایه های اقتصادی شانگهای شکل نگرفته است گفت: اگر پایه ها شکل گرفته بود، ورود ما دشوار می شد اما اکنون که پایه ها شکل نگرفته است، حتی می توانیم در برخی زمینه ها محور شویم.

پیمان پاک با اشاره به پیشنهادات رئیس جمهور در آخرین اجلاس شانگهای گفتک با توجه به حضور بزرگترین تولیدکنندگان انرژی و بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در این پیمان، فرصت مناسبی پیش روی ایران قرار گرفته است.

پایان/

۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 21946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =