قیمت‌ گاز به قبل از جنگ اوکراین بر نمی گردد

وزیر اقتصاد آلمان هشدار داد که با توجه به طرح ترمز قیمت گاز، قیمت‌ها به قبل از جنگ اوکراین باز نمی‌گردد.

به گزارش تحریریه، رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز جمعه گفت که ترمز قیمت گاز در آلمان تنها 80 درصد از مصرف معمولی خانگی را پوشش می‌دهد تا مصرف کنندگان را تشویق به صرفه جویی در انرژی و جلوگیری از کمبود احتمالی کند.

به گزارش رویترز، هابک به رادیو Deutschlandfunk گفت: «برای بالای 20 درصد مصرف معمولی، مطمئناً باید صورت حساب کامل را بپردازید» و حتی هزینه قسمتی که ترمز تحت پوشش قرار می‌دهد به سطح قبل از جنگ در اوکراین نزدیک نخواهد شد.

وی با اشاره به 200 میلیارد یورو (196 میلیارد دلار) "سپر دفاعی" که توسط دولت در روز پنجشنبه اعلام کرد، گفت "ما قرار نیست برای مدت زمان طولانی، قیمت گاز را به میزانی که در سال 2021 بود، یارانه بدهیم."

هابک گفت که آلمان از نظر تامین انرژی در "وضعیت بسیار پرتنشی" قرار دارد. اگر ما صرفه جویی نکنیم، اگر خانوارها مصرف را کاهش ندهند، همچنان خطر نداشتن گاز کافی در زمستان را داریم.

رگولاتور شبکه آلمان که مسئول جیره بندی گاز در مواقع اضطراری عرضه خواهد بود، روز پنجشنبه اعلام کرد مصرف خانوارها برای پایدار بودن بسیار زیاد است.

آژانس شبکه فدرال آلمان اعلام کرد که مصرف گاز طبیعی هفته گذشته توسط خانوارها و صنایع کوچک آلمان 483 گیگاوات ساعت بود که 14.5 درصد بالاتر از میانگین آن هفته در چهار سال گذشته است.

از طرفی اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفته بود، یک «سپر دفاعی»‌ 200 میلیارد یورویی (196 میلیارد دلاری)، شامل ترمز قیمت گاز و کاهش مالیات بر فروش سوخت، برای محافظت از شرکت‌ها و خانوارها در برابر تاثیر افزایش قیمت انرژی تعیین کرده است.

شولتز در این باره عنوان کرد: قیمت‌ها باید پایین بیایند، بنابراین دولت هر کاری که بتواند انجام خواهد داد. برای این منظور، ما در حال ایجاد یک سپر دفاعی بزرگ هستیم.

بر اساس این طرح که تا بهار 2024 اجرا می‌شود، دولت ترمز قیمت اضطراری گاز را اعمال خواهد کرد که جزییات آن ماه آینده اعلام خواهد شد. این کشور یک مالیات برنامه‌ریزی شده برای گاز را که برای کمک به شرکت‌هایی که با قیمت‌های لحظه‌ای بالا در بازار دست و پنجه نرم می‌کنند، در نظر دارد.

شایان ذکر است ترمز موقت قیمت برق، برای مصرف پایه به مصرف‌کنندگان و شرکت‌های کوچک و متوسط یارانه پرداخت می‌کند و در نتیجه مالیات بر فروش گاز از 19 درصد به 7 درصد کاهش می‌یابد.

به نظر می‌رسد شرایط در آلمان روز به روز پیچیده‌تر از گذشته می‌شود و همچنین با توجه به آسیب دیدن خط لوله نورد استریم و تقابل دو کشور صادرکننده گاز به این کشور یعنی آمریکا و روسیه وضعیت برای این کشور دشوار و سخت شود و پیش‌بینی می‌شود آلمان زمستان سختی را تجربه کند.

منبع: برنا

پایان/

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 21985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =