مسکو باید از «تسلیحات اتمی تاکتیکی» استفاده کند

رئیس جمهور جمهوری خودمختار چچن و متحد سرسخت ولادیمیر پوتین معتقد است که روسیه باید استفاده از تسلیحات اتمی تاکتیکی را مد نظر قرار دهد.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، رمضان قدیروف، رئیس جمهور جمهوری خودمختار چچن و متحد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، همزمان با پیشروی ارتش اوکراین و عقب‌نشینی نظامیان روس از شهر لیمان گفت که مسکو باید استفاده از «تسلیحات اتمی تاکتیکی» را مد نظر قرار دهد. 

قدیروف به دنبال «شکست بزرگ ارتش روسیه» در میدان نبرد، فرماندهان ارشد روس را به دلیل ناکامی‌هایشان به شدت مورد انتقاد قرار داد و در پیامی در تلگرام نوشت: «به نظرم، باید اقدامات بسیار جدی‌تری صورت گیرد؛ از اعلام حکومت نظامی در مناطق مرزی تا استفاده از تسلیحات اتمی تاکتیکی.»

«تسلیحات اتمی تاکتیکی» در مقایسه با بمب‌ها و موشک‌های اتمی بسیار ویرانگر، تسلیحاتی هستند با قدرت انفجاری و تخریب نسبتا کمتر. 

روسیه بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان از جمله «تسلیحات اتمی تاکتیکی» را در اختیار دارد که برای استقرار در برابر ارتش‌های متخاصم طراحی شده‌اند.

مقامات ارشد روسیه و خود شخص ولادیمیر پوتین اوکراین و متحدان غربی کی‌یف را تهدید کرده‌اند که مسکو در استفاده از تسلیحات اتمی با هدف محافظت از چهار استان اشغالی دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا اوکراین که روسیه روز جمعه ۳۰ سپتامبر رسما ضمیمه خاک خود کرد، تردید به خود راه نخواهد داد.

پایان/

۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      تاریخ نگاشته می شود تا نشان دهد که افسانه بی پایه است اما افسانه خیلی زود جای تاریخ را می گیرد چون دلفریب تر است‎‎‎‎‎‎‎‎ سلاح هسته ای مطلقا وجود خارجی ندارد که ولادیمیر پوتین بخواهد از ان استفاده کند. اگر پوتین چیزی به عنوان سلاح هسته ای در اختیار داشت نیازی به سفارش رمضان قدیروف نبود و واقعا استفاده می کرد تا ترس و وحشت به دل جهانیان بیندازد. سلاح هسته ای یک دروغ بزرگ است که فقط در داستانهای تخیلی وجود دارد. هرگز چیزی به عنوان سلاح هسته ای در جنگ اوکراین رونمایی نخواهد شد. زمان گواه این موضوع خواهد بود. برجام و جنگ اوکراین به هم وابسته هستند. و جنگ اوکراین هر نتیجه ای داشته باشد یک حقیقت را روشن خواهد کرد: سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد. همچنین پوتین در این جنگ قربانی خواهد شد. یا می کشنش و یا خودکشی خواهد کرد.