هشدار ناتو درباره پرتاب پهپاد هسته‌ ای روسیه

پهپاد هسته‌ ای روسیه قادر به ایجاد یک سونامی رادیواکتیو است که می تواند مناطق شهری مانند نیویورک یا لس آنجلس را از بین ببرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از روزنامه ایتالیایی "رپوبلیکا"La Repubblica ، سازمان اطلاعات ناتو به فرماندهی ائتلاف آتلانتیک شمالی در مورد آزمایش های احتمالی پهپاد زیر آبی پوزیدون روسیه هشدار داد.

گزارش سرویس ویژه به جابجایی زیردریایی اتمی چند منظوره "بلگورود" در دریای کارا اشاره کرده است که به نظر کارشناسان ممکن است پرتاب پهپادهای هسته ای روسیه در آنجا انجام شود.

در گزارش مربوطه آمده است: "پوزیدون Poseidon قادر به ایجاد یک سونامی رادیواکتیو است که می تواند مناطق شهری مانند نیویورک یا لس آنجلس را از بین ببرد. ماهواره های مادون قرمزی که ایالات متحده در اختیار دارد، قادر به دیدن آنچه در اعماق دریاها می گذرد، نیستند. طراحی"پوزیدون" طوری صورت گرفته است که آن را بی صدا کرده و گرمای کمی از خود ساطع می کند و با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت حرکت می کند.

حتی یک اعلامیه ساده آزمایش این سلاح به کرملین این امکان را می‌دهد که توانایی منحصربه‌فردی را در جنگ با غرب نشان دهد: سلاحی که هیچ دفاعی در برابر آن وجود ندارد.

سلاح "پوزیدون" بزرگ‌ترین اژدری است که تاکنون ساخته شده که تقریباً ۲۰ متر طول و حدود ۲ متر عرض دارد. این اژدر هسته‌ای برای طی مسافت‌های طولانی در اقیانوس‌ها طراحی شده است. پس از انفجار کلاهک گرما هسته‌ای خود، می‌تواند شهرهای ساحلی یا پایگاه‌های دریایی دشمن را به طور کلی نابود سازد. اژدر پوزیدون توسط زیردریایی‌های خاصی حمل می‌شود و پیشنهاد شده که در محفظه‌های کپسول مانند در کف دریا مستقر شوند تا در صورت لزوم به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک گردند.

کلاهک اژدر پوزیدون بیش از ۱۰۰ مگا تن نیروی هسته‌ای حرارتی تولید می‌کند که دو برابر قدرت "بمب تزار" به شمار می‌آید، بمبی که بزرگ‌ترین و قدرتمندترین بمب هسته‌ای جهان بوده است.

منبع: اسپوتنیک

پایان/

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 22023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 1
      یک عده خودخواه نادان دنیا را اداره می کنند وهیچ ارزشی برای زندگی انسان ها قائل نیستند