واکنش کرملین به پیشنهاد ایلان ماسک

کرملین پیشنهاد ایلان ماسک در مورد اوکراین را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه در 4 اکتبر به ابتکار ماسک در خصوص حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین واکنش نشان داد و گفت: پیشنهاد ایلان ماسک برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای وضعیت اوکراین یک سیگنال مثبت است.

وی گفت: در واقع، بسیار مثبت است که فردی مانند ایلان ماسک به دنبال راه‌هایی برای رهایی مسالمت‌آمیز از این وضعیت است. بر خلاف بسیاری از دیپلمات‌های حرفه‌ای، او در تلاش است به دنبال راه‌هایی برای دستیابی به صلح باشد.

او افزود که بسیاری از ایده‌های بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس شایسته توجه هستند.

پسکوف به این موضوع اشاره کرد که پیشنهاد وی اجازه نداد بسیاری در اروپا، اوکراین، لهستان و غیره در جمهوری های بالتیک بخوابند.

به گفته وی، اول از همه، ربات ها نخوابیدند، آنها در رای گیری پیشنهادی ماسک شرکت کردند. سخنگوی کرملین همچنین خاطرنشان کرد که روسیه از همان ابتدا طرفدار این بود که شرایطش از طریق مذاکره محقق شود. وی در عین حال تاکید کرد که دستیابی به صلح بدون رعایت این الزامات غیرممکن است.

پیشتر ایلان ماسک طرح صلحی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن کریمه بخشی از روسیه باقی می ماند و در مناطقی که اخیراً به روسیه ضمیمه شده است، همه پرسی مجدداً تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.

پایان/

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 22039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =