بدهی آمریکا از مرز ۳۱ تریلیون دلار گذشت

از زمان ورود «جو بایدن» به کاخ سفید بدهی ملی ۳۳۷۰ میلیارد دلار افزایش یافته و اکنون به فراتر از ۳۱ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش تحریریه، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که بدهی ملی آمریکا برای اولین بار در تاریخ رسما از ۳۱ تریلیون دلار فراتر رفته است.

بر اساس آمار منتشر شده خزانه داری، دولت آمریکا تا سوم اکتبر در مجموع ۳۱ تریلیون و ۱۲۳ میلیارد و ۸۸۷ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۰۱ دلار و ۳۴ سنت بدهکار بوده است.

بر اساس تحقیقات کنگره، در لحظه تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در ژانویه ۲۰۲۱، بدهی آمریکا معادل ۲۷۷۵۰ میلیارد دلار بود.

Chart: U.S. National Debt Surpasses $31 Trillion | Statista

«چیپ روی» نماینده جمهوری‌خواه کنگره پس از انتشار این خبر در توییتر ابراز تاسف کرد: «این بدهی پنج سال پیش فقط ۲۱ تریلیون دلار بود.

بدهی آمریکا از مرز ۳۱ تریلیون دلار گذشت

بدهی ملی در زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ کمتر از ۲۰ تریلیون دلار بود و در چند سال گذشته با چاپ پول توسط فدرال رزرو برای مقابله با همه گیری کووید-۱۹ به شدت بر میزان آن افزوده شده است.

بیشتر بدهی ها در اختیار افراد خصوصی است که میزان آن ۲۴ تریلیون دلار است. در همین حین بدهی به دولت های خارجی حدود ۷ تریلیون دلار است. بیشتر کشورهای جهان به طور غیرمستقیم به دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی یارانه می دهند.

پایان/

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =