بازار پررونق رمزارزها در خاورمیانه

خاورمیانه و شمال آفریقا سریع‌ترین رشد را در بازار ارزهای دیجیتال جهان دارد و حجم ارزهای دیجیتال ورودی به این منطقه تا ژوئن امسال 48 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تحریریه، روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن نوشت، شرکت تجزیه و تحلیل داده های تراکنش رمزگذاری شده «Chain Analysis» در گزارشی اعلام کرد خاورمیانه و شمال آفریقا سریع‌ترین بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد در جهان هستند و حجم ارزهای دیجیتال ورودی تا ژوئن امسال 48 درصد افزایش یافته است.

در حالی که منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا یکی از کوچکترین بازار ارزهای دیجیتال است، افزایش دریافت ارزهای دیجیتال معادل 566 میلیارد دلار بین جولای 2021 تا ژوئن 2022 نشان می دهد به کار گیری ارزهای دیجیتال در این منطقه جغرافیایی در حال افزایش است.

به نوشته القدس العربی، Chain Analysis اعلام کرد آمریکای لاتین با 40 درصد دومین رشد بزرگ را طی این دوره تجربه کرده است. آمریکای شمالی هم با نرخ رشد 36 درصد سوم شد. این در حالی است که آسیای مرکزی، آسیای جنوبی و اقیانوسیه با اختلاف اندکی با نرخ رشد 35 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

سه کشور از خاورمیانه و شمال آفریقا در میان 30 کشور اول در پذیرش ارزهای دیجیتال بودند، به طوری که ترکیه در رتبه دوازدهم، مصر در رتبه چهاردهم و مراکش در رتبه بیست و چهارم قرار گرفتند.

Why Isn't the Crypto Crash Sinking Ships in the Middle East? - Syndication  Bureau


این شرکت تحلیلی تخصصی اعلام کرد: نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در ترکیه و مصر با کاهش ارزش ارزهای کاغذی (سنتی) همزمان شد که محبوبیت ارزهای دیجیتال را برای حفظ ارزش پس انداز افزایش می دهد. لیر ترکیه با از دست دادن 44 درصد از ارزش خود در سال گذشته در بحبوحه بحران ارزی ناشی از کاهش نرخ بهره، امسال نیز با 30 درصد کاهش به پایین‌ترین ارزش خود رسیده است.

ترکیه از نظر ارزهای دیجیتال ورودی با اختلاف زیادی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا پیشتاز است و ارزهای رمزنگاری شده معادل 192 میلیارد دلار تا ژوئن دریافت کرده است. پوند مصر نیز در ابتدای سال حدود یک چهارم ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد.

بازار پررونق رمزارزها در خاورمیانه

به نوشته القدس العربی، موسسه فوق اعلام کرد که سپرده های خارجی 8 درصد از تولید ناخالص داخلی مصر را تشکیل می دهد و بانک ملی این کشور پیش از این طرحی را برای ایجاد کانال انتقال برپایه ارز دیجیتال برای مهاجران خارجی بین مصر و امارات که بسیاری از مصری ها در آن کار می کنند، آغاز کرده است.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس جزو کشورهای برتر در شاخص پذیرش ارزهای دیجیتال در اقتصادهای نوظهور نیستند، زیرا این شاخص کشورها را از نظر برابری قدرت خرید سرانه ارزیابی می کند. اما نباید نقش این کشورها در سیستم رمز ارزها را نادیده گرفت. به عنوان مثال عربستان سومین کشور بازار رمز ارزها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و امارات هم پنجمین بازار بزرگ رمزارزها در منطقه است.

پایان/

۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 22084

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =