پس از کمک نظامی ایران به روسیه باید به اوکراین کمک کنیم

ناخمن شای، وزیر امور اسراییل در امور مهاجرت، معتقد است که اسراییل باید پس از انتشار اطلاعاتی در مورد تامین موشک های بالستیک توسط ایران به روسیه، کمک نظامی به اوکراین را آغاز کند.

به گزارش تحریریه، ناخمن شای، وزیر امور اسراییل در امور مهاجرت در پیام تویئتری خود در خصوص همکاری نظامی روسیه و ایران گفت: "امروز صبح مشخص شد که ایران در حال انتقال موشک های بالستیک به روسیه است. دیگر تردیدی وجود ندارد که اسرائیل در این درگیری خونین چه موضعی باید اتخاذ کند. زمان ارائه کمک های نظامی به اوکراین فرا رسیده است، همانطور که ایالات متحده آمریکا و کشورهای ناتو انجام می دهند.

از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین، اسرائیل تنها کمک های بشردوستانه و مقادیر محدودی تجهیزات حفاظتی را برای کارکنان خدمات اورژانس مدنی به کی یف می رساند.

روز یکشنبه، شرکت تلویزیون و رادیو دولتی اسرائیل CAN به نقل از روزنامه واشنگتن پست از تحویل پیش بینی شده موشک های بالستیک تولیدی ایران به روسیه خبر داد. بر اساس اطلاعات اطلاعاتی آمریکا به نقل از روزنامه نگاران، این دسته از موشک های کوتاه برد فتح-110 و ذوالفقار است که می تواند اهدافی را در فاصله 300 و 700 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. این نشریه گزارش می دهد که ایران همچنین در حال آماده شدن برای عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه است.

پایان/

۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 22251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =