چین صادرات به اروپا را متوقف کرد

چین به دلیل هراس از کمبود ذخایر گاز مایع خود در زمستان، صادرات این کالای مهم به اتحادیه اروپا را ممنوع کرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد که چین به واردکنندگان گاز دولتی خود گفته است که فروش دوباره گاز طبیعی مایع (LNG) به خریداران خارجی را متوقف کنند زیرا دولت قصد دارد نسبت به تامین منابع خود برای فصل گرمایش زمستانه اطمینان پیدا کند.

افراد مطلع به این شبکه خبری اظهار داشتند که کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی از «پتروچاینا»، «سینوپک» و CNOOC خواسته است تا ذخایر زمستانی خود را برای استفاده داخلی نگه دارند.

این منابع افزودند در حالی که این فروش می توانست برای خریداران اروپایی مسرت بخش و مسکن باشد، اما ضرورت پر کردن سریع ذخایر و افزایش بی سابقه هزینه های حمل و نقل نیز جذابیت ارسال مجدد سوخت را کاهش داد.

تقاضای داخلی برای انرژی در چین در ماه‌های اخیر کاهش یافت و همین امر پکن را مجاب ساخت تا به فروش مجدد LNG مازاد خود در بازار جهانی روی بیاورد. اروپا، ژاپن و کره جنوبی از خریداران اصلی این کالا از چین بودند.

چین صادرات به اروپا را متوقف کرد

داده ها نشان می دهند که با کاهش شدید عرضه گاز از روسیه به اروپا از ۴۰ درصد به ۹ درصد، واردات LNG به اتحادیه اروپا نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است، این رقم با وجود افزایش بسیار شدید قیمت ها صورت گرفته است.

با این حال، پیش‌بینی‌های کنونی برای کسری اندک در عرضه گاز احتمالاً باعث حرکت پکن شده است، که تا اطمینان پحاصل کند که خانه‌ها در این کشور در زمستان امسال گرم نگه داشته می شوند. حتی رئیس جمهور شی جین پینگ در جریان سخنرانی دو ساعته روز یکشنبه خود به نگرانی های امنیتی انرژی پرداخت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اقدام چین برای تضمین عرضه خود می‌تواند محموله‌ها به اروپا را کاهش دهد و بحران انرژی این قاره را در زمستان امسال تشدید کند. این گزارش اضافه کرد: چین قراردادهای بزرگی برای خرید LNG از صادرکنندگانی مانند ایالات متحده منعقد کرده است، به طوری که تاجران این کشور آسیایی بخشی از این عرضه را در سال جاری به دلیل تقاضای ضعیف در داخل، به اروپا منتقل کرده بودند.

پایان/

۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 22275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =