صورت های مالی ضعیف ثشاهد

در حالی مجمع ثشاهد را در پیش رو داریم که آینده شرکت بیشتر به دعاوی حقوقی گره خورده تا ریل گذاری مبتنی بر شرکت داری که نشان می دهد آینده روشنی را به سختی می توان متصور شد.

به گزارش تحریریه، بررسی صورت های مالی شرکت سرمایه گذاری شاهد که در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات قرار گرفته است نشان دهنده عملکرد ضعیف به لحاظ صورت های مالی است. منفی شدن روند TTM سودآوری شرکت نشان از توجه ویژه به نحوه عملیات شرکت دارد. این در حالی است که سود آوری فصلی شرکت نیز نسبت به فصل مشابه سال قبلش در 2 فصل گذشته به ترتیب منفی هشتاد و منفی 68 درصد می باشد.

شرکت مذکور یک شرکت سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز و املاک و مستغلات است که علاوه بر پرتفوی بورسی دارای سرمایه گذاری های غیربورسی نیز می باشد که به واسطه مدیریت های غیرحرفه ای و واگذاری های قابل بررسی و تحقیق در حال حاضر بیشتر درگیر دعاوی حقوقی است که این موضوع تحلیل منصفانه آینده سهم را با ابهام روبرو نموده است.

از دعاوی حقوقی بر سر واگذاری شرکت کارگزاری نماد شاهدان توسط شرکت های فرعی سرمایه گذاری سعدی و بین المللی سعدی کیش به شرکت سامان مجد گرفته تا وضعیت زمین 192 هکتاری شرکت عمران و توسعه، زمین 170 هکتاری عنبرآباد جیرفت و وجود معارض برای بخشی از زمین های بهدشت چمستان، معاوضه مجتمع تجاری، اداری امین با دو قطعه زمین شرکت فرعی عمران و توسعه آتیه شاهدان خراسان و غیره که به شرح یادداشت های توضیحی صورت های مالی قید گردیده است.

شرکتی که قیمت هر سهم آن در بیست و دوم مرداد ماه 1399 به قیمت 84900 ریال رسیده بود، الان در حدود قیمت 6440 ریال معامله می گردد که نشان از مدیریت ضعیف برای بهبود عملکرد شرکت در صورت های مالی می باشد که انعکاس آن را می توان بر روی روند معاملات سهام شرکت سرمایه گذاری شاهد (ثشاهد) دید. شرکت مذکور که از زیرمجموعه های صندوق اندوخته شاهد که متعلق به خانواده های عزیز شهدا می باشد باید مورد توجه ویژه دولتمردان قرار بگیرد زیرا انتصاب های غیرتخصصی در این بنگاه ها سبب هدر رفت سرمایه ی ملی می گردد.

در چنین مواردی مدیران سقوط قیمت خود را به گردن کلیت بازار می اندازند این در حالیست که با بررسی عملکردی صورت های مالی شرکت و شرکت های هم گروه می توان دریافت علت ضعیف عملکردن اینگونه شرکتها به سبب خصولتی بودنشان است. یعنی انتصاب های بر اساس رانت ارتباطی است و هزینه هایی که سهامداران خرد بابت گروهی خاص پرداخت نمایند.

امید است با بهره گیری از مدیران توانمند در بنگاه های اقتصادی بتوان از وضعیت کنونی عبور کرد. انتصاب های بر اساس شایستگی می تواند اولین قدم برای نیل به سمت سازندگی کشور باشد تا انتخاب ها و انتصاباتی که منتصبین جهت پر کردن رزومه خود بدنبال رفتن به جایگاه های بالاتر باشند.

پایان/

۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 22294

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =