افزایش سرسام آور قیمت ها

هزینه جنگ اوکراین برای تونس بسیار گران تمام شده و قیمت بیشتر کالاها به طور سرسام آوری افزایش یافته است.

به گزارش تحریریه روزنامه «المغرب» تونس در گزارش خود درباره تاثیر جنگ اوکراین بر اقتصاد این کشور نوشت، از زمانی که جنگ اوکراین آغاز شده نگرانی ها درباره فراگیر شدن دامنه این جنگ افزایش یافته و اکنون آثار این جنگ در تونس هم بسیار پر رنگ شده است.

در شرایط کنونی زندگی در این کشور از آنچه انتظار می رفت، سخت تر شده است. صف ها برای دریافت خدمات طولانی شده و درگیری ها افزایش یافته است. هزینه جنگ اوکراین برای تونس بسیار گران تمام شده و قیمت کالاها به طور سرسام آوری افزایش یافته است. در نتیجه این جنگ افزایش مواد غذایی، مسکن، لباس، خدمات آموزشی و حمل و نقل تورم هم مشهود شده است.

فشارها ناشی از تورم فراتر از انرژی و مواد غذایی هم رفته است. کارخانه داران هزینه های تولید را بر دوش مصرف کننده تحمیل می کنند و همین امر قدرت خرید مردم این کشور و دستمزدها را کمتر کرده است.

Tunisia: inflation soars and threatens Saied's government | Atalayar - Las  claves del mundo en tus manos

روزنامه المغرب در گزارشی دیگر هم آورد، آمارهایی که از سوی مرکز آمار تونس منتشر شده نشان می دهد که تورم در ماه سپتامبر گذشته به رقم ۹.۱ درصد رسیده است. این رقم نسبت به یک ماه پیش از آن افزایش ۱.۱ درصدی را نشان می دهد.

قیمت مواد غذایی در تونس ۱۳ درصد، قیمت لوازم خانگی ۱۱.۶ درصد و قیمت کفش و لباس ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

در بخش مواد غذایی قیمت مرغ ۲۷.۴ درصد و قیمت تخم مرغ ۲۵ درصد و قیمت روغن به میزان ۲۱.۸ درصد و غلات تازه ۱۸.۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین تغییر قیمت نفت و گاز برای مصرف خانگی به نسبت ۶.۴ درصد بر قیمت مسکن و ۸.۱ درصد بر قیمت هزینه حمل و نقل تاثیر داشت.

پایان/

۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 22330

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =