۱۱ همت در آستانه واریز به صندوق تثبیت بازار سرمایه

در صورت واریز منابع حاصل از مالیات معاملات اوراق بهادار و باقیمانده تعهدات صندوق توسعه ملی، حداقل ۱۱ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار (بیش از ۲ برابر خروج پول از بازار سرمایه در مهر ماه) به این صندوق واریز خواهد شد.

به گزارش تحریریه، در جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت با حضور ریاست سازمان بورس، پیشنهاد کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام از سوی رئیس‌جمهور مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد این مورد در دستور کار شورای سران سه قوه قرار گیرد.

همچنین در این جلسه رئیس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه تکلیف کرد تا هرچه زودتر منابع حاصل از مالیات معاملات اوراق بهادار را که در بودجه ۱۴۰۱ نیز معین شده بود، به صندوق تثبیت واریز کند؛ که رقمی معادل ۵ هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.

از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ریاست سازمان بورس در این جلسه که مورد تاکید ریاست‌جمهوری قرار گرفت، عمل به مابقی تعهدات ۵۱۰ میلیون دلاری صندوق توسعه ملی نسبت به بازار سرمایه بود که با احتساب واریزی‌های گذشته، حداقل ۶ هزار میلیارد تومان دیگر باید توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

شایان ذکر است در صورت اجرا شدن این دو مقرری و واریز حداقل ۱۱ همت به صندوق تثبیت بازار (بیش از ۲ برابر خروج پول از بازار در مهر ماه) به صندوق مذکور واریز خواهد شد.

منبع: سنا

پایان/

۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22384

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =