دولت سریعتر استارت واردات خودرو را بزند/ دنا و شاهین کیفیت ندارند

نماینده مجلس: اگرچه درحال حاضر خودروسازان به سوی تولید خودروی باکیفیت می‌روند و خط تولید برخی خودروها مانند سمند و پژو متوقف کرده‌اند اما خودروهایی مانند دنا، دناپلاس، سورن، شاهین و... که اکنون تولید می‌شود، نیز باکیفیت نیستند.

به گزارش تحریریه، کمال علی پورخنکداری درباره راهکارهای ساماندهی صنعت خودروسازی، گفت: مجلس با تصویب واردات خودرو به وظیفه خود در این حوزه عمل کرد، دولت نیز باید طبق قانون به مسئولیت خود عمل کند در واقع نمایندگان مجلس به منظور الزام خودروسازان به افزایش کیفیت خودرو و کاهش هزینه‌های تولید، سازوکار واردات را تعیین کردند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند سال‌ها به خودروسازان داخلی برای ارتقا کیفیت و کاهش قیمت زمان داده شد اما نتیجه چندانی حاصل نشد، اضافه کرد: اگرچه درحال حاضر خودروسازان به سوی تولید خودروی باکیفیت می‌روند و خط تولید برخی خودروها مانند سمند و پژو متوقف کرده‌اند اما خودروهایی مانند دنا، دناپلاس، سورن، شاهین و... که اکنون تولید می‌شود، هم باکیفیت نیستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر ایرانخودرو ادعا می‌کند که خط تولید سمند را متوقف کرده و خودروی دیگری مانند دنا را جایگزین آن کرده، باید گفت که تولید سمند بهتر بود!

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید اکنون که مجلس واردات خودرو را قانونی کرده، هرچه سریعتر استارت واردات را بزند، تصریح کرد: شان مردم ما استفاده از خودروهای بی‌کیفیت نیست بنابراین خودروسازان باید به سمت کیفی‌سازی خودروها حرکت کنند.

علیپور ادامه داد: دولت باید خودروسازان را به اهل خود واگذار کند تا افرادی که تخصص کافی دارند وارد این میدان شوند، مادامیکه خودروسازی‌ها توسط دولت اداره می‌شوند، وضعیت این صنعت بهتر نخواهد شد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 22387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =