حدود ۳۵ درصد آب شرب در مسیر توزیع از بین می‌رود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بالغ بر ۳۵ درصد آب شرب که برای آن هزینه بسیاری شده در مسیر انتقال و توزیع در سطح شهر از بین می‌رود، در حالی که مدیریت جامع می‌گوید؛ در قدم نخست باید از هر آنچه در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم.

به گزارش تحریریه، پرویز محمدنژادقاضی محله درباره هشدارهای اخیر در رابطه با کمبود آب در کشور، گفت: ابتدا باید بپذیریم ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد چراکه در ادامه می‌توان برنامه جامع، مدون و قوی را برای حل بحران کم‌آبی اجرای کرد اما متاسفانه در ادوار مختلف چندان به مسئله آب اهمیتی داده نشده به همین دلیل امروز کار به جای باریک رسیده چراکه بارش‌ها بسیار کم شده و از منابع زیرزمینی و سدها نیز بسیار برداشت شده است لذا زنگ خطر مواجه شدن با بی‌آبی در کشور به صدا درآمده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمع‌آوری آب‌های سطحی و بازیافت فاضلاب برای استفاده صنایع آب‌بر و راه انداختن تصفیه‌خانه‌ها مسئله‌ای است که وزارت نیرو باید برای آن برنامه داشته باشد همچنین ایجاد «آب‌بندها» در نقاط مختلف کشور از اهمیت فراوان برخوردار است.

وی با بیان اینکه استفاده از مجموعه تالاب‌ها مسئله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: متاسفانه تالاب‌های ما از حیزانتفاع خارج شده‌اند شاید به این دلیل است که دولت منابع آبی سهل‌الوصول‌تری مانند سدها، چاه ها، و... در اختیار داشته است.

محمدنژاد با تاکید بر اینکه مسئله دیگری که بسیار مهم است بحث مدیریت بهره‌وری و استفاده صحیح و جلوگیری از تلفات آب است، توضیح داد: بالغ بر 35 درصد آب شرب که برای آن هزینه بسیاری شده در مسیر انتقال و توزیع در سطح شهر از بین می‌رود، در حالی که مدیریت جامع می‌گوید؛ در قدم نخست باید از هر آنچه در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم لذا دولت باید تمام هم و غم خود را برای استفاده بهینه از انرژی بگذارد که آب هم یکی از آن‌ها است چراکه در این زمینه بسیار فقیر هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است مدیریت مصرف در حوزه مصارف مشترکین مسئله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه اکنون چندان عدالتی در پرداخت هزینه‌ها، مصارف و تعرفه‌ها وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

پایان/

۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 22406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =