کوچ آیفون از چین به هند!

شرکت «اپل» تولید تلفن هوشمند خود را به دلیل کاهش فروش ناشی از افت تقاضای مصرف کننده کم می کند.

به گزارش تحریریه، پژوهشگر بازار TrendForce گزارش داد که غول فناوری آمریکایی اپل مونتاژ آیفون ۱۴ پلاس را که به تازگی معرفی شده است، کاهش می دهد تا خود را با کاهش تقاضا برای این گوشی های هوشمند سازگار کند. گفته می شود این شرکت سعی دارد به جای آن بر روی مدل های سطح بالا تمرکز کند.

بر اساس این گزارش، شرکت فوق تولید آیفون ۱۴ پرو گران قیمت تر را افزایش خواهد داد. قبل از آن سهم این مدل در برنامه ریزی اولیه ۵۰ درصد بود که اکنون به ۶۰ درصد از کل تولید افزایش می یابد. گفته می شود که در آینده این سهم حتی به ۶۵ درصد هم ممکن است افزایش یابد.

این محقق تصریح دارد که دستگاه‌های پریمیوم پرو و پرو مکس اپل در زمانی که بحران تراشه‌های جهانی در حال آشکار شدن است، فروش پرقدرتی خواهند داشت و به شرکت کمک می‌کنند حاشیه‌های فروش را بالاتر ببرند.

همچنین این گزارش هشدار داده است که افزایش نرخ بهره ایالات متحده می تواند هزینه های مصرف کننده را کاهش دهد و تقاضا برای آیفون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ را تضعیف کند.

Apple Raises IPhone, IPad Prices in Japan After Yen Tanks - Bloomberg

طبق گزارش ها، این اقدام دولت و فدرال ریزرو می تواند منجر به کاهش ۱۴ درصدی تولید نسبت به سال قبل و رسیدن آن به ۵۲ میلیون دستگاه شود.

داده های شرکت تحقیقاتی Canalys نیز نشان می دهد که اپل تنها فروشنده ای در بین پنج شرکت برتر بوده است که در سه ماهه سوم رشد میزان محموله ها را ثبت کرده است. این شرکت علیرغم سردی بازار، سهم خود از بازار جهانی گوشی های هوشمند را از ۱۵ درصد در سال گذشته به ۱۸ درصد افزایش داده است.

ماه گذشته، اپل اعلام کرد که آیفون ۱۴ را در هند تولید خواهد کرد، زیرا بخشی از تولید خود را به خارج از چین منتقل می کند تا خطرات ناشی از تنش های فزاینده بین واشنگتن و پکن را کاهش دهد.

پایان/

۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =