اخراج شرکت های معدنی چینی از کانادا

کانادا در ادامه سیاست های حاکم بر آمریکا شرکت های چینی را از بخش مواد معدنی کمیاب خود بیرون می کند.

به گزارش تحریریه، دولت کانادا به سه شرکت چینی دستور داده است که به دلایل امنیت ملی از عرصه مواد معدنی حیاتی این کشور خارج شوند. این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفته است که اوتاوا قوانین سخت تری را برای سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن وضع کرد.

بر اساس گزارش های رسانه ها به سه شرکت چینی Sinomine Rare Metals Resources،Chengze Lithium International و Zangge Mining Investment چنین دستوری داده شده است.

«فرانسوا فیلیپ شامپاین» وزیر صنعت کانادا، در بیانیه ‌ای اظهار داشت که دولت پس از بررسی دقیق فعالیت های شرکت‌ های خارجی توسط جامعه اطلاعاتی و امنیت ملی، چنین دستوری را صادر کرده است.

China Merges Mining Assets To Create Rare Earth Mining Giant | OilPrice.com

وی افزود: اگرچه کانادا همچنان از سرمایه‌ گذاری مستقیم خارجی استقبال می‌کند اما زمانی که سرمایه‌ گذاری ‌ها امنیت ملی ما و زنجیره‌های تامین مواد معدنی حیاتی کانادا را در داخل و خارج از کشور تهدید می کند، قاطعانه عمل خواهیم کرد.

هفته گذشته، اوتاوا اعلام کرد که باید یک زنجیره قابل انعطاف برای تامین مواد معدنی حیاتی را با شرکای همفکر خود ایجاد کند، و به همین دلیل قوانینی را برای محافظت از این بخش در برابر شرکت های دولتی خارجی مشخص کرده است.

به گفته این مقام کانادایی، دولت فدرال مصمم است با کسب و کارهای کانادایی برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی از شرکایی که منافع و ارزش های مشترکی با این کشور دارند، همکاری کند.

اخراج شرکت های معدنی چینی از کانادا

کانادا دارای ذخایر بزرگی از مواد معدنی حیاتی مانند نیکل و کبالت است که انتظار می ‌رود تقاضا برای آن ها در دهه‌ های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

اوایل سال جاری، دولت های کانادا، ایالات متحده، بریتانیا و چند کشور دیگر شراکت جدیدی را بین خودشان برای تضمین عرضه مواد معدنی حیاتی در میان افزایش تقاضا ایجاد کردند.

پایان/

۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =