تلاش آمریکا برای شروع مذاکرات صلح اوکراین با روسیه

واشنگتن پست در گزارشی مدعی شد که ایالات متحده بطور خصوصی اوکراین را تشویق کرده که برای مذاکره با روسیه آماده باشد.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، واشنگتن پست در گزارشی مدعی شد که ایالات متحده بطور خصوصی اوکراین را تشویق کرده که برای مذاکره با روسیه آماده باشد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که به گفته وزارت خارجه ایالات متحده، مسکو به دنبال تشدید درگیری‌ها است و تمایلی به شرکت در مذاکرات صلح ندارد.

البته واشنگتن پست به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که درخواست مقامات آمریکایی از اوکراین، با هدف تحت فشار گذاشتن کی‌یف برای مذاکره نبوده، بلکه این کار در واقع «تلاشی حساب شده» برای اطمینان از تداوم حمایت سایر کشورها از اوکراین بوده است.

مقامات ایالات متحده و اوکراین هر دو اذعان کرده‌اند که صدور دستور ممنوعیت انجام مذاکرات از سوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نگرانی‌هایی را در بخش‌هایی از اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد کرده است؛ یعنی عمدتا در کشورهایی که «تاثیرات منفی جنگ» بر زندگی مردم از جمله افزایش هزینه مواد خوراکی و سوخت بیشتر احساس شده است.

زلنسکی در ۴ اکتبر فرمانی را امضا کرد که بطور رسمی چشم انداز هرگونه مذاکره با پوتین را «غیرممکن» اعلام می‌کرد؛ با این وجود این فرمان درها را برای گفتگو با روسیه باز گذاشت.شورای امنیت ملی کاخ سفید تا کنون هیچ اظهارنظری در قبال این گزارش واشنگتن پست نداشته است و سخنگوی وزارت خارجه نیز تنها اعلام کرد: «ما قبلاً گفته‌ایم و باز هم خواهیم گفت که اگر روسیه آماده مذاکره است، باید شلیک بمب‌ها و موشک‌های خود را متوقف و نیروهایش را از اوکراین خارج کند.»

پایان/

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 22619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =