نزدیک به یک چهارم آب تهران قبل از مصرف هدر می رود

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبفای استان تهران گفت: یکی از شاخص‌های ارتقای بهره‌وری شبکه‌های توزیع آب، میزان هدر رفت آب از شبکه توزیع بوده که این شاخص در شهر تهران هم اکنون ۲۲.۲۴ درصد است.

به گزارش تحریریه، در حالی که مسئولین شبانه روز دم از کم آبی زده و مردم را به صرفه جویی در مصرف آب تشویق می کنند، آمارها نشان می دهد که نزدیک به یک چهارم آب تهران قبل از مصرف هدر می رود.

علی‌اکبر ملکوتی با بیان اینکه این شاخص شامل دو مولفه "هدررفت واقعی" به میزان ۹.۶۵ درصد (نشت ازشبکه توزیع) و "هدررفت ظاهری" به میزان ۱۲.۵۹ درصد (خطای قرائت کنتورهای مشترکان) است، اظهار کرد: این میزان با اندازه‌گیری میزان تولید و فروش آب به مشترکان در طول یک سال محاسبه می‌شود.

به گفته وی، همه‌ساله شرکت آب و فاضلاب استان تهران با انجام مطالعات جامع ضمن‌ پیش‌بینی برنامه‌های مدون و گسترده، پروژه‌های موثری برای بهبود و ارتقای بهره‌وری شبکه‌های توزیع آب تعریف و عملیاتی می‌کند.

اخیرا نیز علی اکبر محرابیان - وزیر نیرو - اعلام کرد: میانگین هدر رفت آب در کشورمان ۲۰ درصد است که این میزان در برخی مناطق به ۵۰ درصد نیز می‌رسد و در همین راستا در دنیای کنونی در مدیریت‌های منابع آب ارزشمندترین مورد آب پساب بهداشتی و تصفیه شده‌ است.

پایان/

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 22622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =