افزایش صادرات نفت روسیه

در حالی که اتحادیه اروپا می گوید به زودی تعیین سقف قیمت نفت خام روسیه را آغاز می کند بر میزان صادرات محموله های نفتی این کشور افزوده شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» نوشت، محموله های نفت خام روسیه که از طریق دریا حمل می شوند، در هفته گذشته به سطح ۳.۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافت و به بالاترین میزان از اوایل ژوئن رسید.

به نقل از رسانه ها و بر اساس داده‌های ردیابی کشتی و گزارش‌های آژانس بندری، در مجموع ۳۴ نفتکش با حدود ۲۵.۲ میلیون بشکه نفت خام روسیه در هفته منتهی به ۴ نوامبر بارگیری شدند. این رقم نسبت به هفته قبل از آن ۳.۲ میلیون بشکه افزایش نشان می دهد.

صادرات نفت روسیه، بیش از یک ماه قبل از شروع تحریم های اتحادیه اروپا که با حمایت کشورهای G۷ و استرالیا نیز همراه می شود، در ۵ دسامبر افزایش یافت. تحریم های جدید که شامل تعیین سقف قیمتی می شود، باعث خواهند شد که شرکت های غربی از ارائه بیمه و سایر خدمات به کشتی های بارگیری شده با نفت خام روسیه منع شوند، مگر اینکه محموله زیر سقف قیمتی که هنوز مقدار آن توافق نشده است، خریداری شود.

US Penalizes Chinese Companies for Aiding Iran's Oil Exports - The New York  Times

بیشترین افزایش، هم از نظر حجم و هم از نظر درصد، در محموله های ترمینال قطب شمال مورمانسک گزارش شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، محموله های نفت روسیه در مورد مقاصد خود نیز عجیب تر شده اند. این آژانس به جهش بزرگ در تعداد کشتی‌ هایی اشاره کرد که مقصد بعدی خود را پورت سعید یا کانال سوئز نشان می‌دهند. گزارش همچنین از کاهش حجم نفتکش‌هایی خبر داد که مقصد خود را به سمت هند نشان می دادند.

رسانه ها تاکید کردند که تعداد زیادی از کشتی حامل نفت خام، بنادر روسیه را بدون مشخص کردن بندر تخلیه نهایی ترک می کنند.

درآمد روسیه از عوارض صادرات نفت خام در هفت روز منتهی به ۴ نوامبر با ۱۶ میلیون دلار افزایش به ۱۴۹ میلیون دلار رسید و میانگین درآمد ۴ هفته ای نیز افزایش ۶ میلیون دلاری داشت و به ۱۳۴ میلیون دلار رسید.

پایان/

۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
کد خبر: 22646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =