کمک آمریکا و رشد شدید تولید ناخالص داخلی هند

تحلیلگران غربی می گویند تولید ناخالص داخلی هند در دهه آینده دو برابر می شود.

به گزارش تحریریه، دولت های غربی برای رشد هند و ایجاد یک رقیب اقتصادی بزرگ برای چین تلاش بسیاری را انجام می دهند، از اینرو روندهای اقتصادی این کشور نیز به شدت مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد. روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از اقتصاددان ارشد آسیایی در موسسه مالی مورگان استنلی نوشت: هند تا سال ۲۰۲۷ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد و تولید ناخالص داخلی این کشور طی ۱۰ سال آینده با افزایش بیش از دو برابرب از ۳.۴ تریلیون دلار فعلی به ۸.۵ تریلیون دلار خواهد شد.

«چتان آهیا» تحلیلگر بازارهای مالی نوشت: پیش بینی می شود که ارزش بازار هند تا سال ۲۰۳۲ به ۱۱ تریلیون دلار افزایش یابد و جایگاه سومین اقتصاد بزرگ جهان را کسب خواهد کرد.

به گفته این تحلیلگر، هند سالانه بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی خود اضافه می کند، مقیاسی که تنها از آمریکا و چین پیشی خواهد گرفت.

Gdp: Moody's GDP Forecast: Indian economy may clock double-digit growth in  2021:, Auto News, ET Auto

این تحلیلگر خاطرنشان کرد که اقتصاد هند امروز در جایی است که چین در سال ۲۰۰۷ بود این نشان دهنده یک فاصله زمانی ۱۵ ساله است.

این اقتصاددان تاکید کرد که جمعیت در سن کار هند همچنان در حال رشد است و این موضوع نشان می دهد که کشور رشد طولانی تری خواهد داشت. میانگین سنی کشور هندوستان امروز ۱۱ سال کمتر از چین است.

آهیا با اشاره به تفاوت ها در میزان رشد بهره وری اظهار داشت: رشد تولید ناخالص داخلی واقعی هند در دهه آینده به طور متوسط ۶.۵ درصد خواهد بود، در حالی که رشد چین به طور متوسط ۳.۶ درصد خواهد بود. علاوه بر این، دهلی نو در حال حاضر تلاش‌های هماهنگی را برای افزایش هزینه‌ های خود در بخش های زیرساختی انجام می‌ دهد، زیرا این کشور تلاش دارد عقب ماندگی خود از صنعت چین را چبران کند.

کمک آمریکا و رشد شدید تولید ناخالص داخلی هند

علاوه بر این، هند در زمینه زیرساخت‌های دیجیتال هم پیشرو است و رویکرد توسعه‌ ای منحصربه ‌فردی را اتخاذ کرده است، که می ‌تواند در دنیای امروز مهم باشد. برخلاف سایر اقتصادهایی که شبکه‌ های خصوصی در آنها ریشه دوانده است، هند در ایجاد زیرساخت‌های دیجیتال عمومی، بر پایه سیستم شناسایی دیجیتال منحصربه‌فرد Aadhaar در جهان پیشتاز است.

پایان/

۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =