کمیابی شدید بنزین سوپر و مشکلات متعدد برای بسیاری از خودروها

اوکتان بنزین سوپر بسیار بالاتر از بنزین معمولی است و برای بسیاری از خودروها که از تکنولوژی‌های مدرن‌تر مثل سیستم پرخوران توربوشارژ استفاده می‌کنند، توصیه اکید می‌شود که از بنزین سوپر استفاده کنند

به گزارش تحریریه، متاسفانه همواره در تولید و پخش بنزین سوپر شاهد مشکلات متعددی در ایران بودیم و در زمان‌هایی بنزین سوپر بسیار کمیاب می‌شد و حتی در تهران نیز به سادگی نمی‌توان این مدل سوخت را پیدا کرد و اگر به شهرستان‌ها بروید، این مشکل بسیار حادتر هم می‌شود. متاسفانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در مورد عرضه بنزین‌های سوپر و زمان تحویل آن‌ها به جایگاه‌های سوخت ندارد و مردم باید از طریق سوال و مراجعه حضوری و تبادل اطلاعات در گروه‌های مختلف پیام‌رسان‌ها، به دنبال بنزین سوپر بگردند.

همانطورکه می‌دانید اوکتان بنزین سوپر بسیار بالاتر از بنزین معمولی است (طبق آزمایش عملی خودروبانک، اوکتان بنزین سوپر 94 و اوکتان بنزین معمولی 87 است) و برای بسیاری از خودروها که از تکنولوژی‌های مدرن‌تر مثل سیستم پرخوران توربوشارژ استفاده می‌کنند، توصیه اکید می‌شود که از بنزین سوپر استفاده کنند وگرنه شاهد به اصطلاح ناک زدن موتور و در پی آن (در کوتاه یا بلند مدت) مشکلات جدی در موتور خواهند شد. مشکلاتی که می‌تواند هزینه‌های سرسام‌آوری برای آن‌ها داشته باشد. این روزها نیز اکثر خودروهای روز عرضه شده در بازار ایران، از چینی‌ها گرفته تا تولیدات جاده مخصوص، از این سیستم نیز استفاده می‌کنند و بنزین سوپر یک نیاز اساسی برای این پیشرانه‌ها است.

اما چند هفته‌ای است که بنزین سوپر به شدت کمیاب شده و باعث شده تا بسیاری از خودروها بین دو راهی عدم استفاده و یا پذیرش ریسک استفاده از بنزین معمولی (بجای سوپر) قرار بگیرند، دوراهی ناعادلانه‌ای که نمی‌بایست مردم ایران با آن همه ذخایر نفتی، در آن قرار بگیرند و سرگردان در خیابان‌های شهر به دنبال سوخت خودروی خود باشند!

متاسفانه عدم اطلاع‌رسانی در مورد زمان و مکان‌های پخش بنزین سوپر، سرگردانی شدیدی برای جستجوی بنزین سوپر وجود دارد و در کنار مشکلات متعدد در جامعه، حال کمیابی بنزین مرغوب نیز به این لیست بلند بالا اضافه شده است.

منبع: خودروبانک

پایان/

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 22704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =