کاهش قابل توجه شکایات ناشی از کلاهبرداری پس از فیلترینگ اینستاگرام

کاهش قابل توجه شکایات ناشی از کلاهبرداری پس از فیلترینگ اینستاگرام موردتوجه محافل مستقل قرار گرفته است.

به گزارش تحریریه، کاهش قابل توجه شکایات ناشی از کلاهبرداری پس از فیلترینگ اینستاگرام موردتوجه محافل مستقل قرار گرفته است.

برآوردها نشان می دهد که حدود 90 درصد خریدهای اینستاگرامی یا کلا انجام نمی شود و فروشنده پس از دریافت وجه از ارسال کالا خودداری می کرد و یا اینکه نمونه با کالای نهایی تفاوت داشت که باعث می شد هزاران شکایت در دادگاهها تشکیل شود. اگرچه بسیاری از مالباختاگان به دلیل دردسرهای دادرسی و طولانی شدن زمان رسیدگی در کنار کم بودن مبالغ کلاهبرداری شده اقدام به پیگیری نمی کردند.

پس از فیلتر شدن اینستاگرام در جنگ هیبریدی اخیر، شاهد کاهش قابل توجه شکایت های مردمی به دلیل کلاهبرداری های اینستاگرامی هستیم که اثرات مثبتی بر زندگی مردم داشته است. اگرچه وزارت اقتصاد، صمت و ... باید زیرساخت هایی برای تجارت الکترونیک که هم باعث کسب و کار شود و هم اینکه امکان کلاهبرداری را از بین ببرد ایجاد کنند.

به نظر نمی رسد که رویکرد پوپولیستی حاکم بر مجلس شورای اسلامی اجازه دهد از قوه مقننه حرکتی ایجاد شود و به همین دلیل دولت می بایست راسا اقدام کند.

پایان/

۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 22728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      آمار کذایی جهت حذف اینستاگرام واقعا براتون متاسفم حداقل این اخر کاری اطلاعات درست به مردم بوید. آمار تورم و رکود اقتصادی و ضررهای دهها وصدها هزارمیلیاردی ازنبود اینستاگرام و تلگرام رو کسبه و مردم عادی دارن میدن شما ها هم که مشغول رانت و اختلاس هستید
    • بهنام IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      خوب معلومه که ادمی که خوابه نه خیرش به کسی میرسه و نه شرس، شما این همه ضرر که به اونایی که کاسبیشون از اینستاگرم بود نمیخایین ببینید اونوفت چندتا کلاهبرداری اینترنتی که اغلب از غفلت طرف هست میبینید؟