جمع شیادان، دزدها و کلاهبردارها در بازار رمزارزها، کریپتو محکوم به شکست است

«نوریل روبینی» اقتصاددان مشهور آمریکایی، بازار رمزارزها را یک کلاهبرداری بزرگ تاریخی خواند که محکوم به شکست است.

به گزارش تحریریه، «نوریل روبینی» اقتصاددان مشهور، بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان «اکوسیستمی کاملاً فاسد» محکوم به شکست دانست و برخی از بازیگران بزرگ آن را پس از یک فروپاشی بزرگ «مردان کلاهبردار» توصیف کرده است.

او در سخنرانی خود در هفته مالی ابوظبی در روز چهارشنبه، از «چانگ پنگ ژائو» مدیر عامل بایننس، معروف به CZ انتقاد کرد و خواستار آن شد که صرافی رمزنگاری او تحت بررسی دقیق قانون‌گذاران قرار بگیرد.

روبینی در روز در نشستی که از سوی CNBC مدیریت و برگزار شد، اظهار داشت: هفت ویژگی اصلی برای رمزارز وجود داشت: مخفی کاری، فاسد، سرشار از کلاهبرداری، مجرمانه، دلالانی کلاهبردار، تبلیغات اغواکننده و در نهایت، ژائو.

Binance plans on acquiring banks in Brazil: CEO Changpeng Zhao -  BusinessToday

وی افزود: درس چند هفته اخیر این است که این گروه از افراد باید از این حوزه بروند.

بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط ناگهانی هفته گذشته FTX که یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری است، دچار آشفتگی بی ‌سابقه‌ ای شده است. طبق گزارش ها بیش از ۱۰۰ هزار طلبکار و بدهی هایی بین ۱۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برای این شرکت به ثبت رسیده است.

پس از اعلام ورشکستگی، میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال در آخر هفته از کیف‌پول‌های FTX خارج شد و اعتماد به این صنعت را تضعیف کرد.

بازار کریپتو پس از سقوط FTX دچار بحران شدیدی شد به نحوی که ارزش کل بازار تمام توکن‌ها نسبت به رکوردی که در سال گذشته ثبت شده بود، بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

بایننس ابتدا قبل از خروج از معامله، روی خرید رقیب شکست خورده خود حساب باز کرده بود. با این حال، روبینی خاطر نشان ساخت که بایننس تفاوت چندانی با FTX ندارد.

جمع شیادان، دزدها و کلاهبردارها در بازار رمزارزها، کریپتو محکوم به شکست است

وی گفت: من نمی توانم باور کنم که CZ و Binance مجوز فعالیت در امارات را داشته باشند اما در بریتانیا ممنوع هستند و حتی از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده به دلیل پولشویی تحت تحقیق قرار دارند.

فعالیت بایننس در اواخر ژوئن در انگلستان ممنوع شد. علاوه بر این قانونگذاران در سنگاپور این شرکت را مجبور کردند خدمات خود را در این کشور محدود کند. با این وجود شرکت در ایالات متحده، از طریق یک شرکت اسپین آف به نام Binance US، که از ماه می تحت نظارت بوده است، فعالیت می کند.

روبینی، استاد دانشگاه نیویورک و مدیر اجرایی Roubini Macro Associates، پس از پیش‌بینی بحران مالی سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ به شهرت رسید و توسط وال استریت به «دکتر عذاب» ملقب شد.

پایان/

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 22799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =