یک چهارم جمعیت اوکراین از دسترسی به برق محروم شدند

همزمان با سرمای زودرس زمستانی بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی روز جمعه را بدون برق سپری کردند.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورنیوز، همزمان با سرمای زودرس زمستانی و نخستین بارش برف در بخش‌هایی از اوکراین بیش از ۱۰ میلیون شهروند این کشور روز جمعه ۱۸ نوامبر را بدون برق سپری کردند. مناطق بیشتری از اوکراین یک روز پس از حملات گسترده و تازه روسیه به چندین شهر این کشور، از جمله کی‌یف، از برق محروم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مناطق بیشتری از اوکراین یک روز پس از حملات گسترده و تازه روسیه به چندین شهر این کشور، از جمله کی‌یف، از برق محروم شده‌اند.

در گزارش فرانس‌پرس آمده است که بواسطه این حملات اکنون میلیون‌ها نفر از ساکنان اوکراین همزمان با سرمای زودرس زمستانی و رسیدن دمای هوا به زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد از دسترسی به برق و همچنین آب محروم شده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین عصر پنجشنبه در گزارش روزانه خود که به صورت نطق تلویزیونی ایراد شد، تاکید کرد که در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون اوکراینی بویژه در پایتخت و مناطق اطراف آن بدون برق هستند.

رئیس جمهوری اوکراین که کشورش در آستانه ورود به دهمین ماه آغاز جنگ با نظامیان روسیه قرار دارد حملات روز گذشته روسیه را که به شکلی گسترده بخش‌های زیادی از کشورش را هدف قرار داد «تروریستی» خواند و محکوم کرد.

وی با تاکید بر اینکه «تاسیسات غیرنظامی هدف اصلی حملات روس‌هاهستند» تصریح کرد: «روسیه با منهدم کردن نیروگاه‌ها و دیگر تأسیسات انرژی، جنگی تازه را با برق و گرما علیه مردم به راه انداخته است.»

کرملین روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات مقامات اوکراینی اعلام کرد که رنج غیرنظامیان در اوکراین به دلیل امتناع کی‌یف از مذاکرات است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این خصوص گفت: «این نتیجه عدم تمایل طرف اوکراینی برای حل مشکل، تن ندادن به مذاکره و امتناع از تلاش برای یافتن زمینه‌های مشترک تفاهم است.»

روسیه از سه‌شنبه گذشته پس از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از خرسون زیر فشار ضد حملات اوکراین موجی تازه از حملات گسترده به این کشور را آغاز کرده بود.

خرسون که از نخستین مناطق تحت اشغال روسیه پس از تهاجم نظامی به خاک اوکراین در ۲۴ فوریه گذشته بود و مسکو در پی برگزاری یک همه‌پرسی بحث برانگیز مدعی انضمام آن به خاک خود است در پی این عقب نشینی همچنان زیر حملات روس‌ها قرار داد.

به گفته فرماندار منطقه خرسون، در یکی از این حملات به تازگی دست کم ۱۴ نفر از جمله یک نوجوان پانزده ساله در دنیپرو به شدن مجروح شده است.

شرکت ملی برق اوکراین با اشاره به تخریب بخش‌های زیادی از تاسیسات انرژی این کشور در جریان حملات اخیر روسیه از تمدید دوره‌های قطعی برق به دلیل وخیم‌تر شدن شرایط و بالارفتن مصرف در پی سرمای زودرس زمستانی خبر داده است.

۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 22827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =