کمبود شدید مهمات در ارتش آلمان و بذل و بخشش در اوکراین

نماینده ارشد پارلمان آلمان از بی توجهی دولت به نیاز فوری ۲۰ میلیارد یورویی ارتش این کشور برای تامین سلاح و ملزومات شخصی انتقاد کرد.

به گزارش تحریریه، «اوا هوگل» کمیسر نیروهای مسلح بوندستاگ آلمان هشدار داد که ارتش این کشور با کمبود شدید مهمات مواجه است. او همچنین بر نبود برخی تجهیزات اولیه شخصی مورد نیاز ارتش و سربازان انتقاد کرد.

هوگل در مصاحبه ای با روزنامه Bild am Sonntag فاش کرد که پر کردن ذخایر مهمات برای ارتش آلمان (Bundeswehr) بیش از ۲۰ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.

این نماینده مجلس در جلسه قانونگذاری خواستار تکمیل انبارهای مهمات ارتش شد و مدعی شد که دولت سال ها پای خود را برای پرداختن به این موضوع کنار کشیده است.

هوگل در پایان گفت: بدون مهمات، همه چیز هیچ است.

کمبود شدید مهمات در ارتش آلمان و بذل و بخشش در اوکراین

او همچنین به وضعیت تاسف بار در مورد تجهیزات اولیه مورد نیاز سربازان آلمانی اشاره کرد. او به موردی اشاره کرد که در آن پرسنل نظامی کشور مستقر در لیتوانی مجبور بودند در تمرینات بدون جلیقه ضد گلوله شرکت کنند.

این کمیسر ضمن گلایه از موافقت نشدن با بسیاری از مرخصی ها به دلیل کمبود نیرو هشدار داد که بدون پرسنل کافی، بهترین سلاح ها کارآیی چندانی ندارند. او پیش‌بینی کرد که اگر نیروها در رده‌های مختلف ارتش به ‌طور قابل ‌توجهی افزایش پیدا نکند، برلین باید در اولویت ‌بندی های خود بازبینی کند و بخش هایی از تعهدات خود را کاهش دهد. هوگل خاطرنشان کرد، در چنین شرایطی، آلمان با تمرکز بر دفاع ملی، باید مشارکت خود را در ماموریت های بین المللی محدود کند.

در ماه اکتبر، نشریه «بیزینس اینسایدر» به نقل از منابع صنایع دفاعی و پارلمانی آلمان گزارش داد که ارتش آلمان فقط برای یک یا دو روز جنگ مهمات در اختیار دارد.

این رسانه مدعی شد اگرچه این مشکل سال هاست که برای ارتش آلمان وجود داشته است، اما زمانی که این کشور شروع به ارسال تسلیحات به اوکراین کرد، اوضاع وخیم تر شد.

کمبود شدید مهمات در ارتش آلمان و بذل و بخشش در اوکراین

با این حال، برلین ماه گذشته نخستین واحد از پیشرفته ترین سیستم های دفاع هوایی IRIS-T خود را به کی یف ارسال کرد. انتظار می رود سه واحد دیگر، متشکل از یک خودروی فرماندهی، یک خودروی رادار و یک پرتابگر سوار بر کامیون هم در سال ۲۰۲۳ وارد اوکراین شوند.

این بذل و بخشش درحالی اتفاق می افتد که خود ارتش آلمان هنوز سامانه روی زمین IRIS-T را دریافت نکرده است، واقعیتی که برخی از سیاستمداران را وادار می کند تا نگرانی خود را مبنی بر اهداف تسلیح اوکراین و تاثیر آن بر هزینه دفاعی بیان کنند.

پایان/

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 22861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =