گمرک صادرات به روسیه را برای فعالان اقتصادی تسهیل کرد

گمرک ایران به عنوان یکی از سازمان های دخیل در مدیریت زنجیره تامین در تولید و صادرات کالا، نقش خود را در تسهیل تجارت خارجی به ویژه به روسیه به طور موثر و کارآمد ایفا کرده است.

به گزارش تحریریه، به نقل از روابط عمومی گمرک، سیدجلیل جلالی فر فعال اقتصادی با اعلام این‌ مطلب گفت: سازمان های بسیاری در مدیریت زنجیره تامین حضور دارند که گمرک ایران با ارائه تسهیلات لازم به فعالان اقتصادی پیشتاز بوده و نقش موثری در این زنجیره تامین داشته است، تا صادرکنندگان با تسهیلاتی که گمرک در زمینه واردات مواد اولیه و صادرات آسان کالا در نظر می گیرد، کالاهای تولیدی خود را با سرعت و سهولت بیشتری به بازارهای هدف ارسال کنند.

جلالی فر گفت: با توجه به تجربه کاری در حوزه تجارت با روسیه و بررسی میدانی، تحلیلی و پژوهشی، قاطعانه اعلام می کنم، عملکرد گمرک در تسهیل گیری تجارت برای فعالان اقتصادی با کشور روسیه بسیار مطلوب بوده است.

وی با اشاره با ایجاد طرح جدید کریدور گمرکی و صادرات بیش از ۳۰ هزار تن کالا به روسیه در ۳ ماهه اخیر در چارچوب این کریدور اظهار داشت:براساس مذاکره و موافقت های صورت گرفته بین گمرکات ایران روسیه تسهیلات خوبی برای فعالان اقتصادی دو کشور در نظر گرفته شده و واحدهای تولیدی و ذینفعان می توانند با رعایت شرایط و ضوابط مورد نظر از این تسهیلات استفاده کنند.

به گفته وی با ارایه تسهیلات و خدمات گمرک به خدمت گیرندگان فعال در حوزه تجارت با روسیه سرعت عملیات گمرکی و صادرات کالا به روسیه از بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی افزایش یافت، که این امر نتایج مذاکرات گمرکی بین دو کشور و تسهیلات در نظر گرفته شده برای فعالان اقتصادی ایران برای تجارت با روسیه است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگویش اعلام کرد: در برخی موارد به خاطر بسترهای ارتباطی و مخابراتی سامانه ها برای عملیات تجاری با قطعی و کندی مواجه می شود که در این خصوص پیشنهاد می شود برای جلوگیری از ایستایی وخلل در کار بخش آفلاین در کنار سامانه های آنلاین فعال شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیز گمرک به ابزارهای الکترونیکی سرعت کار در عملیات تجاری و گمرکی را افزایش می دهد، افزود: دست اندرکاران باید با اختصاص ردیف بودجه و یا مصوبات قانونی شرایطی را فراهم کنند تا گمرکات کشور به تجهیزات الکترونیکی مجهز شوند.

پایان/

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 22867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =