اتحاد آلمان و فرانسه علیه روسیه

برلین و پاریس در جریان سفر نخست وزیر فرانسه به آلمان توافقنامه‌ای را در بخش انرژی امضا کردند که هدف از آن «همبستگی» در تامین گاز و برق مورد نیاز دو کشور اعلام شد.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، بر پایه توافقنامه فرانسه و آلمان که روز جمعه به امضای اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه رسید، پاریس متعهد شد تا در قبال تامین کسری برق خود از آلمان، گاز به این کشور صادر کند.

فرانسه به دلیل تعطیلی بخشی از راکتورهای هسته‌ای و زمانبر بودن احیای آنها، برای نخستین اولین بار در ۴۲ سال گذشته است به واردکننده خالص برق بدل شده است.

فرانسه از اواسط اکتبر گذشته صدور گاز به آلمان را آغاز کرده ولی با امضای این توافقنامه، امکان افزایش انتقال گاز فراهم شده که موجب افزایش ظرفیت تبادل برق دو کشور می‌شود. بدین ترتیب، بخشی از نگرانی برلین در مورد جایگزینی کسری گاز وارداتی از روسیه نیز مرتفع می‌شود.

پاریس و برلین همچنان به دنبال نمایش یک جبهه مشترک علیه تهاجم نظامی مسکو به خاک اوکراین هستند و بر همین اساس، خانم بورن در جریان امضای توافقنامه انرژی با آلمان بار دیگر تاکید کرد که دو کشور«تا پایان» از اوکراین حمایت خواهند کرد.

پایان/

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 22934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =