ابلاغ احکام مالیاتی آیین‌نامه‌ی حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه ای، احکام مالیاتی آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش تحریریه، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در راستای اجرای سیاست‏ های حمایت از تولید و تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، احکام مالیاتی آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال موضوع تصویب نامه شماره 142180/ت 60511 ک مورخ 1401/08/10 کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: مطابق ماده (6) این آیین نامه، سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت ماده (۱۰۰) قانون مالیات‏ های مستقیم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن و مقررات مربوط به آن موظف است برای کلیه کسب و کارهای مشمول که فاقد سابقه مالیاتی بابت فعالیت مذکور در نظام مالیاتی باشند، در صورتی که فعالیت خود را به سکوهای مشمول انتقال دهند مشوق‏های زیر را اعمال نماید:

1- معافیت از تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک بابت درآمد (فروش کالا یا ارائه خدمت) حاصله در سکوهای مشمول داخلی تا میزان مقرر در ماده (۱۰۰) قانون مالیات‏های مستقیم مصوب ۱۳۶۶- و اصلاحات بعدی آن (سی برابر معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد).

2- تعیین حداقل نرخ مالیات مقطوع کسب و کارهای مشمول به صورت پلکانی با رویکرد کمک به رشد اقتصاد دیجیتال در کشور. بخشنامه مربوط به این بند توسط سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می‏ شود.

تبصره- کلیه مشمولین این بند از هرگونه جریمه ناشی از عدم تسلیم اظهارنامه و نگهداری اسناد و مدارک مربوط در مهروموم های آتی معاف خواهند شد.

3- محسوب نمودن کلیه هزینه های ایجاد و توسعه سکوها و کسب و کار در سکوهای داخلی جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی تا سقف مقرر. سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه بخشنامه های مرتبط را تهیه و به کلیه واحدهای مربوط ابلاغ نماید. سقف هزینه های قابل قبول به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال خواهد رسید.

به نقل از سازمان امور مالیاتی، تبصره-کلیه معافیت‏ ها و بخشودگی ‏های مودیان که در قانون مالیات‏های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه های صادره سازمان امور مالیاتی کشور حسب نوع فعالیت و خدمات تعیین شده است، در صورت انجام این فعالیت یا ارائه خدمات توسط کسب و کارهای مشمول این تصویب نامه از معافیت‏ها و بخشودگی‏ های مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوط برخوردار می‏ شوند.

جهت دریافت متن کامل بخشنامه، اینجا را کلیک کنید.

پایان/

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 22941

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =