کوچ صنایع از آلمان و روزگار سیاه ژرمن ها

گروه های صنعتی آلمان هشدار می دهند که بسیاری از بنگاه ها به دلیل تورم و افزایش هزینه های انرژی به خارج از کشور نقل مکان می کنند.

به گزارش تحریریه، «تانیا گونر» مدیر عامل فدراسیون صنایع آلمان (BDI) به پایگاه خبری Die Welt am Sonntag گفت از هر چهار شرکت آلمانی یک شرکت در حال بررسی انتقال فعالیت های خود به خارج و تولید در کشورهای دیگر به دلیل تشدید بحران انرژی است.

وی تصریح کرد قیمت های بالای انرژی و تضعیف اقتصاد به شدت بر اقتصاد آلمان ضربه وارد می کند و در مقایسه با سایر بخش ها و دیگر کشورها در عرصه بین المللی؛ بار بسیار بزرگی بر دوش شرکت های صنعتی گذاشته می شود. در کل شرایط جهانی موجب شده است تا مدل کسب و کار آلمان تحت فشار شدیدی قرار بگیرد و یک چهارم شرکت آلمانی به فکر انتقال فعالیت های خود به خارج از کشور هستند.

«ولفگانگ گروس انتروپ» مدیرعامل انجمن صنایع شیمیایی آلمان (VCI) نیز به این پایگاه خبری اظهار داشت به ویژه صنایع شیمیایی انرژی بر این کشور به شدت تحت تأثیر این بحران قرار گرفته اند.

کوچ صنایع از آلمان و روزگار سیاه ژرمن ها

این مقام هشدار داد قیمت ‌های بی‌رحمانه انرژی، کسب و کارها را از کار می ‌اندازد ... در عمل شرایط کنونی بدون ترمز قیمتی نشان می دهد که دولت به صورت عمدی صنعتی‌زدایی را می‌پذیرد.

وی افزود که اگر صنایع شیمیایی شکست بخورند، صنایع دیگر هم به دنبال آن فرو می پاشند و این اتفاق می ‌تواند برای آلمان به‌عنوان یک کشور مهم در عرصه کسب و کار به مفهوم یک شکست کامل باشد.

طبق این گزارش، شرکت های آلمانی از مشکلات مختلفی از جمله قیمت بالای انرژی، اختلال در زنجیره تامین و حتی پس لرزه های سخت گیری های شدید دولت چین در مقابله با همه گیری کووید-۱۹ رنج می برند.

کوچ صنایع از آلمان و روزگار سیاه ژرمن ها

قانونی که به تازگی با هدف کاهش تورم از سوی دولت ایالات متحده تصویب شد مبلغ ۳۸۶ میلیارد دلار یارانه را برای فناوری های جدید و توسعه پایدار صنعت آمریکا در نظر گرفته است. این اقدام نیز یک خطر بزرگ برای کشورهای اروپایی به ویژه صنایع آلمان تلقی می شود.

وزارت اقتصاد آلمان اخیرا هشدار داده است که اقدام یکجانبه آمریکا مستلزم واکنش مشابه و مشترک اتحادیه اروپا است.

این وزارتخانه اعلام کرد: ما باید پاسخ اروپایی خودمان را بدهیم که حرکت رو به جلو و نقاط قوت ما را نشان می‌دهد. علاوه بر این صنعت آلمان علاوه بر اعطای یارانه ‌ها به اصلاحات ساختاری و تسریع در برنامه‌ریزی و اصلاح رویه‌های بوروکراتیک نیاز دارد که برای این کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پایان/

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 22982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضاییان IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 2
      شروور رسانه های ایرانی