آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای اجرای قانون

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با اشاره به آماده سازی شرکت های دولتی برای اجرای این قانون، گفت: از اول دی ماه شرکت های دولت ملزم به صدور صدورتحساب الکترونیکی می شوند.

به گزارش تحریریه، محمد برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح آخرین وضعیت اجرای این قانون برای شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس گفت: این شرکت ها از اول آبان ماه 1401 به عنوان اولین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده اند.

وی با بیان این که روند صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان از اواخر آبان ماه سرعت گرفت، افزود: تا تاریخ 5 آذرماه حدود 494 مودی حافظه مالیاتی دریافت کرده اند و 125 مودی به صورت مستقیم یا از طریق شرکت های معتمد و سامانه های دولتی موفق به ارسال صورتحساب الکترونیکی شده اند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تصریح کرد: تا تاریخ مذکور بیش از 290 هزار صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان ثبت شده و این اطلاعات در کارپوشه حدود 13 هزار و 800 مودی به ثبت رسیده است.

وی تصریح‌کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تسهیل در اجرای این قانون، نسبت به ثبت نام و عضویت کلیه مشمولان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در سامانه مؤدیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به ایشان اقدام کرده و اشخاص حقوقی دولتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی به تناوب ملزم به اجرای این قانون خواهند شد.

برزگری با بیان این که گروه دوم از مشمولان اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان فراخوان شده اند، گفت: از ابتدای دی ماه امسال شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی مشمول ماده 5 قانون خدمات کشوری ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان هستند.

پایان/

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 23022

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =