التماس اردوغان به بشار اسد

تحلیلگران معتقدند انتخابات ژوئن ۲۰۲۳ ترکیه سبب نگرانی نظام اردوغان شده است زیرا مخالفان نظام ترکیه که دارای روابط خوبی با سوریه هستند و از شانس بالایی برای پیروزی در این انتخابات برخوردارند؛ به همین دلیل است که اردوغان برای دیدار با بشار اسد التماس می کند.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارشی به قلم «نایف القانص» نویسنده و تحلیلگر یمنی درباره راز تغییر سیاست ترکیه نوشت، همگان از نقش ترکیه در حمایت از تروریسم جهانی که سوریه را هدف قرار داد، آگاهی دارند. تردیدی نیست که نظام ترکیه هنوز هم سیاست حمایت از تروریسم را برای تحقق آرمان های توسعه طلبانه خود ادامه می دهد و اگر اندکی تغییر در سیاست ترکیه رخ داده است این تغییر به دلیل دستاوردهای ارتش سوریه و تحولات سیاسی جهانی و دیپلماسی موفقیت آمیز سوریه است که سبب شده نظام ترکیه با فشار مردمی و مخالفان روبرو شود.

نویسنده بر این باور است که مردم ترکیه و مخالفان نظام تحت امر اردوغان با سوریه دارای روابط مبتنی بر منافع مشترک دو طرفه هستند. این منافع سبب گسترش محبوبیت مخالفان ترکیه و کاهش فرصت های نظام حامی تروریسم اردوغان شده است.

Erdogan's overture to Assad is About Turkey's next election | Haid Haid | AW

به نوشته این تحلیلگر یمنی، شاید انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که قرار است در ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی برگزار شود یکی از رازهای تغییر سیاست ترکیه و تلاش آن برای ترمیم روابط با کشورهای عربی باشد. این کشور برای ترمیم روابط با کشورهای عربی از امارات، عربستان آغاز کرد، اما نظام مصر در برقراری روابط با ترکیه محتاطانه رفتار می کند.

هرچه زمان به انتخابات ترکیه نزدیک تر می شود نظام این کشور با همه ابزارها تلاش می کند مواضع سیاسی متوازنی را در پیش گیرد تا از طریق آن اعتماد مردم را به خود جلب کند. شاید اظهارات نظام ترکیه درباره آمادگی این کشور برای گشایش روابط جدید با سوریه هم در این راستا باشد. این در حالی است که نظام سوریه در این زمینه هیچ گونه موضع رسمی اتخاذ نمی کند زیرا رهبری سوریه به خوبی این موضوع را درک می کند که با مردم ترکیه هیچ گونه اختلافی ندارد و تنها با نظام آن و سیاست های اردوغان مشکل دارد.

Preparations Are Made For The Turkish General Election

بر این اساس مردم ترکیه در همه دسیسه ها و جنگ تروریستی که سوریه با آن روبرو شد، هیچ نقشی نداشتند، ضمن آنکه این مردم همواره مخالف جنگ تروریستی نظامی و اقتصادی با سوریه هستند. از این رو، نظام سوریه بر روی روابط عمیق خود با مردم ترکیه حساب باز کرده است. مردم ترکیه هم خواهان از سرگیری روابط با توجه حسن همجواری و عمق راهبردی و منافع مشترک هستند.

گزارش این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود آورد: انتخابات ژوئن ۲۰۲۳ ترکیه موجب نگرانی نظام اردوغان شده است زیرا شاید در نتیجه این انتخابات، مسیر از سرگیری روابط ترکیه و سوریه باز شود. به ویژه این در شرایط است که سوریه دارای روابط خوبی با مخالفان ترکیه است و آنها در این انتخابات دست برتر را دارند و شانس شان برای پیروزی در این انتخابات بالا است.

پایان/

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23050

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =