شارژ خودروی برقی ممنوع!

دولت سوئیس اعلام کرد اگر این کشور در زمستان امسال با مشکلی در زمینه تامین انرژی روبرو شود به عنوان بخشی از طرح اضطراری برای مقابله با کمبود برق، شارژ خودروهای الکتریکی را ممنوع می کند.

به گزارش تحریریه، روزنامه آلمانی «اشپیگل» گزارش داد که سوئیس ممکن است نخستین کشوری باشد که استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) را در تلاش برای تضمین امنیت انرژی در زمستان امسال محدود می کند.

بر اساس برنامه اقدام پیشنهادی دولت که هنوز به تصویب نرسیده است، استفاده از خودروهای الکتریکی در این کشور به جز در موارد سفرهای کاملا ضروری ممکن است، ممنوع شود.

دولت همچنین محدودیت سرعت در بزرگراه ها را تشدید می کند.

Here are the only 5 countries opposing Europe's 2035 electric car-only rule  | Electrek

محدودیت‌های شدید در حالی مورد بحث قرار می‌گیرند که دولت از کمبود برق در ماه‌های آینده به دلیل وابستگی زیاد کشور به واردات بیم دارد.

سوئیس حدود ۶۰ درصد برق خانگی خود را از نیروگاه های برق آبی، مانند سدهای روی رودخانه ها یا ژنراتورهایی که بین دریاچه ها قرار گرفته اند، تامین می کند.

با این حال، سهم بزرگی از برق این کشور از فرانسه و آلمان تامین می شود که خود این دو کشور هم امسال با مشکلات زیادی روبرو هستند وعرضه آن ها با محدودیت مواجه شده است.

کمیسیون فدرال برق سوئیس (الکام) پیشتر در مورد موانع در مسیر تامین برق در زمستان هشدار داده بود. این نهاد اعلام کرده بود که وجود مشکلات در تولید برق را نمی توان رد کرد.

الکام همچنین اعتراف کرد که انرژی هسته ای فرانسه امسال کمتر از قبل در دسترس سوئیس قرار دارد و همین امر پیامدهای بالقوه ای را برای صادرات به سوئیس خواهد داشت.

کمیسیون فوق عنوان داشت که سوئیس ممکن است نیاز داشته باشد احتیاج به واردات برق خود را با خرید از آلمان، اتریش و ایتالیا پوشش دهد. با این حال، به گفته الکام، در دسترس بودن صادرات برق این کشورها به شدت به سوخت های فسیلی که عمدتا به گاز طبیعی وابسته است، بستگی دارد.

پایان/

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =