آلمان به دنبال دوره پس از جنگ اوکراین، نبرد روسیه و اوکراین تمام می شود!

اولاف شولتس صدراعظم آلمان می گوید به فکر توافق هایی است که باید پس از پایان جنگ اوکراین با مسکو امضا کند.

به گزارش تحریریه، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرد که صلح در اروپا به احیای توافقنامه های امنیتی پس از جنگ سرد با روسیه بستگی دارد.
وی با وجود ابراز تمایل ظاهری خود برای همکاری با مسکو در آینده، بازگشت به مشارکت گذشته را رد کرد.

نشریه تایمز در این زمینه نوشت، شولتز در کنفرانس امنیتی برلین گفت: ما باید به توافق ‌هایی که در دهه‌ های گذشته داشتیم و پایه‌ای برای صلح و نظم امنیتی در اروپا بود بازگردیم.

دراعظم آلمان اضافه کرد که در برلین تمایل برای بحث در مورد معاهدات کنترل تسلیحات و استقرار موشک با مسکو وجود دارد، اما ایجاد چنین نظم و صلحی به این امر بستگی دارد که روسیه برخی امتیازات مهم را بدهد.

مهم‌ترین امتیازات این است که روسیه بپذیرد هیچ تجاوزی از سوی ناتو صورت نگرفته است. مسکو از دهه ۱۹۹۰ استدلال کرده است که گسترش ناتو به سمت شرق امنیت روسیه را تهدید می کند و عضویت اوکراین در این ائتلاف یک تهدید وجودی برای دولت روسیه است. گفتنی است که کی یف اصرار دارد به سرعت به عضویت این سازمان در بیاید و ناتو هم این خواسته را رد نکرده است.

آلمان به دنبال دوره پس از جنگ اوکراین، نبرد روسیه و اوکراین تمام می شود!


شولتز همچنین اعلام کرد که آلمان تا هر زمانی هم طول بکشد از اوکراین حمایت خواهد کرد. این دقیقا همان عبارتی است که رهبران ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو بارها در توجیه ارسال تسلیحات چند میلیارد دلاری خود به کی یف استفاده کرده اند.

صدراعظم اعتراف کرد که آلمان به احتمال زیاد هرگز به مشارکت پرقدرتی که قبل از درگیری در اوکراین با روسیه داشت، باز نخواهد گشت. این مشارکت به نحوی بود که در آن صنعت آلمان با کمک گاز ارزان قیمت روسیه به تسلط در سراسر اروپا دست یافت. البته بازگشت همکاری دو طرف به وضعیت قبل از جنگ، اکنون تقریبا دور از ذهن است؛ نخست به دلیل حمایت برلین از رژیم تحریم‌ ها علیه روسیه که از سوی اتحادیه اروپا وضع شده و سپس با تخریب خطوط لوله نورد استریم.

آلمان به دنبال دوره پس از جنگ اوکراین، نبرد روسیه و اوکراین تمام می شود!

«بوریس جانسون» نخست وزیر سابق انگلستان، ماه گذشته با استناد به اتکای اقتصادی آلمان به روسیه، ادعا کرد که وقتی مسکو نیروهای خود را در فوریه به اوکراین فرستاد، دولت آلمان بر این باور بود که بهتر است که همه چیز به سرعت تمام شود و پرونده اوکراین هم فیصله یابد.

این در حالی است که برلین از آن زمان ادعای جانسون را اظهاراتی کاملا بیهوده عنوان کرد زیرا معتقد بود آلمان در حال حاضر هزینه سنگینی را برای کنار گذاشتن شراکت خود با روسیه می پردازد.

بیکاری بیشتر شده و هزینه های انرژی افزایش یافته است و پیش بینی می شود اقتصاد آلمان در سال آینده وارد رکود شود. همچنین شولتز اعتراف کرد که حتی با احیای فوری روابط دو کشور و یازگشت به شرایط پیش از درگیری با روسیه، حمایت مستمر اتحادیه اروپا از اوکراین به معنای هماهنگی های عمیق بین همه کشورها در اروپا خواهد بود.

پایان/

۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23056

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =