حمایت بن سلمان سعودی از همجنسبازی

سعودی در کمتر از یک سال از صف مخالفان همجنسبازی به حامی این پدیده شیطانی تبدیل شد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «مطالعات خلیج فارس» نوشت، در دسامبر ۲۰۲۱ و تنها در حدود یک سال پیش مقامات سعودی با انتقاد از قطعنامه سازمان ملل در مورد حقوق همجنسبازان تاکید کردند اجازه عرضه محصولاتی که مخالف فطرت سالم انسانی باشد را در عربستان نمی دهد و در صورت مشاهده این گونه محصولات آنها را از بازار جمع آوری خواهد کرد.

چند روز پس از این بیانیه وزارت بازرگانی سعودی اعلام کرد که تیم‌های نظارتی این وزراتخانه با کنترل اماکن تجاری در سراسر کشور، با عرضه هرگونه کالا یا محصولی که حاوی آرم‌، نوشته‌، رنگ‌، تصویر یا نماد مخالف فطرت پاک و اخلاق عمومی باشد، برخورد کرده و علاوه بر ضبط کالا مجازات قانونی را درباره آنان اعمال خواهد کرد.

در همین رابطه عبدالله المعلمی نماینده سعودی در سازمان ملل، نیز گفته بود، سعودی و سایر کشورهای برادر و دوست تلاش کردند با بررسی متن قطعنامه بخش مرتبط با همجنسبازان را لغو کنند.

در آوریل سال جاری میلادی نیز سعودی در موضعی ضد همجنسبازی از شرکت دیزنی خواسته بود نشانه های مربوط به همجنسبازی را از فیلم "Doctor Strange in the Multiverse of Madness" حذف کند تا این فیلم قابلیت نمایش در عربستان را داشته باشد.

علاوه بر این عبدالعزیز آل الشیخ رئیس هیئت کبار علما و مفتی سعودی نیز همجنسبازی را زشت ترین جنایت خوانده بود.

اما اکنون و با گذشت کمتر از یک سال از موضع گیری عادل الجبیر در سازمان ملل علیه همجنسبازی شاهد این هستیم که قرار است در جشنواره فیلم دریای سرخ فیلم هایی اکران شود که موضوع آن زندگی همجنسبازان و ترویج چنین گرایش هایی در عربستان است.

نکته قابل تامل اینکه گاردین به نقل از مدیر برگزاری جشنواره نوشت، هتل ریتز کارلتون جده که محل استقرار کارگردانان، بازیگران و عوامل تهیه اینگونه فیلم ها هستند از اجرای قوانین سعودی مستثنی شده و کسی اجازه بازخواست آنان را طبق قوانین جاری کشور ندارد!

پایان/

۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 23088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ندا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      1 1
      دموکراسی تو عربستان همینه دیگه فروپاشی خانواده و حرام زادگی