روند مثبت بازار سهام ادامه دارد، روزهای خوب در راه است

بررسی داده های بنیادی نشان می دهد که روند مثبت بازار سهام ادامه دارد، و می توان گفت که روزهای خوب در راه است.

به گزارش تحریریه، بررسی داده های بنیادی نشان می دهد که روند مثبت بازار سهام ادامه دار خواهد بود، و می توان گفت که روزهای خوبی برای سهامداران در راه است. سودآوری مناسب شرکت ها که در گزارش های مالی انها منتشر شده است در کنار آرام شدن فضای سیاسی می تواند به رشد پیوسته و آرام بازار منجر شود که باعث خواهد شد سال آینده سال بهتری برای بازار سرمایه باشد.

حذف قیمتگذاری دستوری خودرو با استفاده از مکانیسم بورس کالا باعث می شود تا این صنعت مهم پس از 8 سال زیاندهی سرسام آور از زیان خارج شده و به سمت سوددهی حرکت کند که بر کل زنجیره خودروسازان اثر خود را خواهد گذاشت.

متغیرهای خارج از بازار و درون شرکتی هم به موضوع اضافه شده و بازی دلاری بانک مرکزی باعث می شود تا شرکت های وابسته به رانت انرژی مانند فولاد، پتروشیمی و مانند اینها سودده شوند و بانک ها نیز به عنوان نهاد چمبره زده بر بازی پانزی؛ اجرای 3 بازی پانزی در 5 سال؛ به ادامه روند اصلاح ترازنامه بپردازند که باز هم به سود بازار سرمایه تمام می شود.

واقعیت پنهان این است که بادکنک بازار سرمایه در سال 99 به قدری باد شد که دولت برای اصلاح زیان مردم به تخریب اقتصاد کلان روی آورده است؛ البته بانک ها نیز بازی خود را در سایه بی عملی بانک مرکزی دنبال می کنند؛ در حالیکه می توانست با تمرکز بر روند سودآوری شرکت ها، این کار را همزمان با ثبات در اقتصاد کلان انجام دهد که رشد باثباتی را برای کشور به ارمغان می آورد. اما این سیاست اجرا نشده و مدیران شرکت های بزرگ تغییر نکرده اند و همان مدیران گذشته هستند.

نتیجه این سیاست ها چه به سود اقتصاد ملی باشد و چه به زیان منظومه اقتصاد کلان باعث می شود تا سهامداران به انتظار روزهای خوش بنشینند و کسانی که زیان های سنگینی را تجربه کرده اند در یک سال آینده امیدوار به جبران زیان های خود باشند.

پایان/

۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23093

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =