رونق بازار خودروی برقی

در حالی که خودروسازان ایران با حیله گری تنها به فکر افزایش قیمت و خالی کردن جیب مردم هستند، شرکت های خودروساز جهان برنامه های گسترده ای را برای تولید خودروهای سبز و جلب اعتماد مشتریان دارند.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «الجزیره» قطر نوشت سال ۲۰۲۳ دوره رونق فروش خودروهای سبز یا برقی خواهد بود.

طبق این گزارش، شرکت های بزرگ خودروسازی جهان برای تحول کامل در صنایع خودروهای برقی برنامه ریزی می کنند. به عنوان نمونه شرکت «جگوار» اعلام کرد که این شرکت خودروهای برقی تولیدی خود را از آغاز سال ۲۰۲۵ به فروش خواهد رساند.

رونق بازار خودروی برقی

رونق بازار خودروی برقی

شرکت «ولوو» هم اعلام کرد خودروهای برقی این شرکت از سال ۲۰۳۰ روانه بازار خواهند شد. شرکت خودروهای اسپورت لوتوس انگلیس نیز اعلام کرد برنامه ریزی کرده است که از سال ۲۰۲۸ فقط مدل های برقی را به فروش خواهد رساند.

کشورها و خودروسازان بزرگ جهان در حال رقابت برای تولید و توسعه خودروهای برقی بهتر و بادوام تر نسبت به خودرهای قبلی خود هستند. این تلاش به یک مدل محدود نمی شود و هر شرکتی اعلام می کند که قصد خود را برای تولید انواع مختلف این خودروها با کارآیی متفاوت رسانه ای می کند.

رونق بازار خودروی برقی

در این زمینه شرکت جنرال موتورز (GM) تعهد خود را برای سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلار دیگر برای تامین بودجه برنامه های خودروهای الکتریکی و اتوماتیک خود اعلام کرده است. طبق اعلام این شرکت بزرگ آمریکایی تا سال ۲۰۲۵ شرکت ۳۰ مدل خودروی برقی جدید را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد.

شرکت هیوندای کره جنوبی هم اعلام کرده است که ۲۳ نوع جدید از اخودروهای برقی را تا سال ۲۰۲۵ می سازد.

شرکت های مرسدس، تویوتا و دیگر شرکت ها هم در تب و تاب یک رقابت برای ورود موفق به این بازار پررونق در آینده هستند.

پایان/

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 23218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 0
      بنزین رو لیتری یک دلارکنیم همه خودروها میاد زیر دویست میلیون الودگی هوا میشه صفر ترافیک میشه صفر یعنی مسیر دو ساعته را ده دقیقه میریم (سوخت همون قیمت تموم میشه)صادرات میلیاردی میکنیم و سوخت هم همه میرن طرف گاز مهمتر از همه کاهش شدید تصادفات و ...