پایان جام جهانی، آغاز دربه‌دری!

با پایان جام جهانی، هزاران کارگر از جنوب و شرق آسیا که بیش از ۱۰ سال در قطر ساکن بودند باید به فکر بازگشت به کشورهای خود باشند.

به گزارش تحریریه، «مطالعات خلیج فارس» نوشت، هرچه به پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیکتر می شویم هزاران کارگر و کارمند که برای برگزاری این مسابقات استخدام شده بودند به پایان روزهای کاری و استخدامی خود نزدیک تر می شوند.

قطر پیش از این و پیش از آغاز جام جهانی نیز هزاران کارگری که طی چندین سال قطر را به مکانی درخشان و خیره کننده تبدیل کرده بودند را تنها با اخطاری آن هم صرفا چند ساعت پیش از تخریب سرپناه‌هایشان آواره کرد و به آنان گفت در بیرون از شهر به دنبال جایی برای خودتان باشید!

پایان جام جهانی، آغاز دربه‌دری!

کارگرانی که از خانه‌های خود اخراج شده‌اند به رویترز گفتند، قطر بلوک‌های آپارتمانی را که سکونتگاه هزاران کارگر خارجی در مرکز دوحه بود، خالی کرده است.

آن‌ها گفتند که بیش از ۱۲ ساختمان توسط مقامات تخلیه و تعطیل شده است و کارگران عمدتاً آسیایی و آفریقایی را مجبور کرده‌اند تا به دنبال سرپناه دیگری باشند.

حدود ۸۵ درصد از جمعیت سه میلیونی قطر را کارگران خارجی تشکیل می‌دهند. بسیاری از کسانی که اخراج شده‌اند به عنوان راننده، کارگر روزمزد یا قراردادی با شرکت‌ها کار می‌کنند، اما تامین محل اسکان با خودشان است. کسانی که در شرکت‌های بزرگ ساختمانی کار می‌کنند که در کمپ‌هایی زندگی می‌کنند که ده‌ها هزار نفر را در خود جای داده‌اند.

پایان جام جهانی، آغاز دربه‌دری!

محمد، راننده‌ای از بنگلادش، گفت که او به مدت ۱۴ سال در قطر زندگی می‌کند، که ناگهان شهرداری به او گفته که ۴۸ ساعت فرصت دارد تا سرپناهش را که با ۳۸ نفر دیگر مشترک است، ترک کند.

او گفت کارگرانی که زیرساخت‌های قطر را برای میزبانی جام جهانی ایجاد کردند، با نزدیک شدن به مسابقات کنار گذاشته شدند. وی ادامه می دهد: «چه کسی استادیوم‌ها را ساخته است؟ چه کسی جاده‌ها را ساخته است؟ چه کسی همه چیز را ساخته است؟ بنگالی‌ها، پاکستانی‌ها. مردمانی مانند ما. اکنون همه ما را آواره می‌کنند.»

پایان/

۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =