افزایش تجارت اروپا با روسیه

رئیس جمهور روسیه مدعی شد اتحادیه اروپا باوجود تحریم ها، خرید کالا از روسیه را افزایش داده اما همزمان صادرات خود را به این کشور ممنوع کرده است.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته اعلام کرد کشورهای اتحادیه اروپا واردات کالاهای روسیه را افزایش داده اند. این در حالی است در سال جاری با وجود دورهای متعدد تحریم هایی که بروکسل علیه مسکو اعمال کرده است،

پوتین در جلسه خود با شورای توسعه استراتژیک و پروژه های ملی روسیه عنوان داشت که اتحادیه اروپا به خرید و مصرف کالاهای روسی ادامه می دهد، اما از عرضه محصولات خود به روسیه خودداری می کند.

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، این وضعیت نمی ‌تواند برای زمان نامحدود ادامه یابد بنابراین مسکو به دنبال شرکای جدید خواهد بود.

افزایش تجارت اروپا با روسیه

نکته ئجالب اینجاست که با وجود تحریم ها، طی ۹ ماهه اول سال جاری، تحویل کالاهای اساسی از سوی روسیه به اتحادیه اروپا ۱.۵ برابر افزایش یافته است. در حالی که به طور کلی صادرات به اروپا ۴۲ درصد افزایش یافته است مازاد تجاری ۲.۳ برابر شد و به ۱۳۸ میلیارد دلار رسید.

رهبر روسیه همچنین به تشریح کل صادرات غلات این کشور نیز پرداخت و پیش بینی کرد که این صادرات در سال ۲۰۲۲ به حدود ۵۰ میلیون تن خواهد رسید. صادرات انواع کود هم تاکنون از ۲۵ میلیون تن فراتر رفته است.

پایان/

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =